Städartagen!

2009-03-13 @ 15:11:09

Hej på er,

gisses vad duktig jag har varit idag. Först vart de skola mellan 8.15 - 10, uppgifterna hade jag typ redan gjort så det gick rätt fort. Det känns skönt att jag fattar. Men jag vet inte. Ibland så känns det som att jag inte ifrågasätter och bara kör på, för att jag kan formeln liksom och om någon frågar för att det verkar som att jag förstår så blir jag så himla grinig och säger att de inte ska göra det så svårt för sig. Men det är klart man ska ifågasätta vad det är man får fram? Förlåt.

Sen vart det lite "arbetsmarknadsdag" och jag gick på en workshop och en föreläsning med Jan-Åke Björklund som för övrigt var super intressant. Den handlade om den pågående ihopslagningen från län till storkommuner. Låter verkligen som något jag känner att jag skulle vilja hålla på med. När han pratade om politiken fick han det åter igen att låta som någonting man kan påverka, det är det som håller man igång. De senaste har jag tappat intresset lite för att staten verkar vara en sådan där stor klump som man aldrig kan förändra och speciellt inte som privat person. Se bara på det kommande bröllopet mellan Kronprinssesan och Daniel? Vad tycker ni, ska staten (ni med era skattepengar) betala två überrika människors bröllop? Sure, om DE betalar mitt...

Så vad det gäller skolan, så verkar det som att jag kämpar vidare på min utbildning och väljer stats som inriktning så får vi se vad som händer.. Hälsa finns ju alltid kvar som mitt största hobby. Kanske kan ta lite enstaka kvällskurser i det samtidigt? Fast i så fall får jag nog sluta jobba... :/ Vi får se.

På tal om jobbet så ringde Madde nu och frågade om jag kunde förlänga tiden imorgon från 16-00 till 16-02.30 och vad svarade jag? Ja, såklart! Hoppas inte E blir alldeles för sur. Det ska bli så mysigt att han kommer upp i helgen. Förhoppningsvis hänger ju han med Matte imorgonkväll och sen får han komma och hämta mig vid tre-tiden.. Kul? :P

Jo, på tal om rubriken städartagen så har jag varit extremt duktig sen jag kom hem från skolan vid 13-tiden. Jag har tvättat samtidigt som jag dammsugit hela lägenheten, diskat, dammat och bytt gardiner. Så nu är det fint när E kommer upp ikväll. Planen för resten av eftermiddagen/kväller ser ut enligt följande: Tvätta klart, träna, handla, duscha och krypa ner i soffan för att vänta in E som förhoppningsvis dyker upp vid 21 någongång.

Så nu ska jag ner i tvättstugan! Ha en bra fredag så hörs vi ikväll!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback