Uppdatering av allt

2009-03-29 @ 10:05:31

Hej på er,

trodde jag var tidigt upe idag men klockan vart ju fram dragen inatt så det var inte så tidigt i alla fall. E ligger iallafall kvar i sängen än så länge och det är väl lika bra för då behöver jag inte känna mig dum för att greja med datorn när han är här uppe hos mig. Sängen var inte så bekväm när jag vaknade för 10 minuter sen iallafall. Jag har träningsvärk i hela kroppen (rumpan, lite rygg, lite mage och även triceps) så alla sovställningar var obekväma för någon muskel. Sen var det hur varmt som helst i sängen och har varit hela natten. Två personer i en 120 säng med två täcken kanske inte var så lyckat iallafall. Vi brukar alltid dra i och bråka om täcket på nätterna så jag köpte ett extra men vad hjälper det när E lägger sitt på golvet och tag mitt istället. :S Suck! Jag köpte också två täcken så att vi skulle kunna ligga på varsin sida av sängen och "slippa" trängas i mitten men jag tror inte E förstod den delen eller så tycker han helt enkelt mitten av sängen är väldigt bekväm. 30-40 centimeter på sidan mot väggen är dock inte lika bekvämt. Det blir väl så när vi oftast sover i varsinn 1, 20-säng, inte samma. Men, men.. Ingen idé att sova bort dagen!

Gårdagen slutade väldigt mysigt. Vi var som sagt borta hos Linda på jobbet och hade lite "förfest-mys". Jag och E drack en tre öl och sen när de andra skulle ut kände vi oss så slöa att vi knallade hemåt igen. Man kan inte vara på topp varje dag?! :) Vi hann precis till ICA innan det stängde där det inhandlades en ungspizza, naturgodis och filmer för 900,-. Vem visste att ICA hade en så bra filmlåda (inte ens kassörskan ska jag säga dig, hon frågade om vart vi köpt dem?). Det blev iallafall Sex and the City-filmen till mig. En dvdbox med 5 filmer från galenskaperna, varav Hajen som visste för mycket avverkades inatt av dvd:n. E köpte Pulp Fiction, en dvd-box med Alienfilmerna och Blade 1 & 2. Det blev en hel del film alltså! :) Pizza blev nattamaten och lite godin hann vi få i oss innan vi kröp ner under täckena.

Idag är det inte mycket planerat. Jag ska plugga lite och sen ska vi gå och sola en sväng ikväll. Det är snart april och nu är det dags att ta tag i sig själv och sätt upp lite fler mål. Först tänkte jag kolla hur det såg ut med de januari-mars mål jag hade:

Bra betyg - Nej, det lyckades jag inte med. Jag har troligtvis kuggat min första tenta.
Träna mer - Nej inte det heller, det gick väldigt bra ett tag men har avslutatas med massa festande och ingen träning. Skit också.
Gå upp i tid och sluta stressa till skolan/jobbet - Njaa, det har väl gått hyfsat. Ibland bra, ibland dåligt.
Ät nyttigare - Både ja och nej. Mot slutet (bortsett från inatt) så har jag slutat äta både chis, godis och glass. Men det är bara mot slutet. Chips har jag i u för sig varit utan i 7 veckor snart, godis i typ 2 eller 3 (borträknat gårdagens naturgodis) och glass typ 1,5 eller nått. Men jag är stolt över att chipsen har varit "gone" i alla fall. Vad det gäller den vanliga maten så har den nog inte blivit så mycket nyttigare. Jag är inget stort fan av grönsaker. I tacos ja, men annars är det svårt alltså. Jag jobbar på det..
Var gladare - Ja, den punkten tror jag i alla fall att jag lyckats med! Jippi!

Fem nya mål kommer att komma upp innan 1 april. Bland annat innehållande den super träning som ligger framför mig just nu. De där två loppen jag lovat att knata runt kommer närmare och närmare så det gäller att snöra på sig skorna illa kvickt och ta tag i sig själv. I senaste numret av Fitness Magazine fanns ett springprogram på 8 veckor för att bli snabb på milen. Det blir till all följa det. 4 veckor kom-igång och 4 veckor stenhårt. Efter att jag testat alla mina sommar-jeans insåg jag att jag måste ta tag i mig själv. Annars kommer det här bli en dyr vår där en helt ny garderob måste inhandlas och det är jag inte så sugen på ska jag säga. Så det blir att ligga i hård träning, nu j*vlar! Joggingskor och gymkläder åker med både till London/Henley och Högis, det blir stenhårt! "Jag ska nå mina träningsmål om det så är det sista jag gör", känns det lite som just nu. Så detta lär bli både en resedagbok med förhoppningsvis många fler fina bilder, och en träningsblogg där ni så få se lite före/efterbilder, höra om träningsvärk och hur svetten lackar. Många projekt just nu helt enkelt!

Men första projektet känns som att det blir frukost, men innan det skall ni få lite bilder som jag tagit men inte lagt in till er än. Här kommer de:


Såhär vackert var det när jag gick hem från skolan häromdagen, INNAN SNÖN KOM TILLBAKA?!


Såhär fin är den gröna-pin:en som sitter på min arbetskjorta nu för tiden! Månadens medarbetare Januari -09! :)


Såhär fin var den super goda hemmagjorda tonfisk,champinjoner&grönsakspizzan som Ma och jag gjorde när hon var här, mums i magen!!


Nu kurrar magen, tillbaka till frukosten! Jag uppdaterar igen under eftermiddag, förhoppningsvis med lite mål för april, maj, juni! :) Hörs

Kommentarer

Postat av: Babbidesign - [Design & Foto]

Hejsan! Intresserad av ny bloggdesign? På min sida finns kanske en för dig! Välkommen in, ha en fortsatt trevlig dag :)

Postat av: Cristin

tack för igår! var superkul att ni kom :) Haha, du får testa att köpa 3 täcken ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback