Vill inte...

2009-03-10 @ 17:28:00

plugga. Orkar inte mer. Ändå är klockan bara strax efter 17. Jag är inge bra på att plugga. Jag har jätte svårt att koncentrera mig längre stunder (sitter typ 40 min i taget) och tappar snabbt motivationen. Hoppas tentan går bra imorgon iallafall. Känns som att jag har hyfsad koll. Kanske ska ta och göra lite uppgifter istället för att bara sitta och läsa? På tal om att sitta så har jag varit och köpt den där bollen på Stadium, soc silvrig för 199,- (fanns från Casall också men den var typ 100 kr dyrare). Det bästa med bollen är att jag inte kan sitta still utan studsar och rullar fram och tillbaka hela tiden. Jag känner verkligen ryggmusklerna jobba. Just nu orkar jag knappt sitta på den mer, men nu har jag ju varit på gymmet imorse också, plus att jag tror att jag inte hjälper till tillräckligt med magmusklerna. Jag ska jobba på det där, men jag rekommenderar starkt en boll till alla kontorsarbetande istället (eller som komplement till) för en skrivbordsstol med rygg- och armstöd där inte en muskler behöver jobba på 8 timmar. Det är inte konstigt att folk får musarm?!

Det känns så skönt att börja dagen med att vara på gymmet. Man får verkligen en power-känsla av att man kan förändra sitt liv bara man vill. När jag har tränat på morgonen brukar jag ofta hålla mig "nyttig" resten av dagen medan om jag tränar på kvällen är det mest pga ångest efter allt onyttigt som jag kastat i mig under dagen. Eftersom det ska bli mer gymmande så passar ju förmiddagar underbart för en student, och lunch-/morgonpassen är rätt trevliga de med. Det fr bli mer sånt framöver. Imorgon tänkte jag dock gå på BodyCombat 18.30 om jag inte har träningsvärk vill säga. Vissa pass går ju bara på kvällarna så då är det ju bara att ta sig dit och knö med kleti och pleti i den lilla anläggningen. (Jag längtar verkligen tills den andra anläggningen öppnar 1 okt! Då kanske det blir lite mindre folk på min.) :P

Nä, jag ska återgå till lite övningsuppgifter innan jag ger mig för dagen med pluggandet.. Ikväll blir det tv-mys med mannagrynsgröt och Navy Cis + House. Visst låter det som en underbar kväll? Kanske återkommer innan läggdags. Ha en bra kväl! :)

Typ såhär ser min boll ut :)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback