God morgon torsdag!

2009-05-21 @ 11:58:24

Hej på er,

idag har jag äntligen sovit ut. Kvart i 10 lät jag klockan ringa, då hade jag sovit 9 timmar och det fick räcka. :) Sen låg jag kvar i sängen en stund och bara kollade på tv. Gud vad jag har saknat det. De senaste dagarna har varit full av stress. Upp tidigt, snabbt göra sig iordning och iväg till skolan. Skolan hela dagen, hem byta om och iväg till jobbet hela kvällen/natten. Sen hem sova och upp igen. Idag blir en vilo/mysdag. Jag ska skriva lite på mitt skolarbete, till gymmet en sväng och ringa ett samtal. Det är allt som ska göras. Jag skulle behöva diska lite också men det får jag väl se om jag hinner eller orkar. :P

Handlat har jag faktiskt redan gjort idag. Jag bakade mig faktiskt scones till frukost och när de vara klara och låg på plåten för att svalna tog jag mig en snabbt tripp till affären runt hörnet för att inhandla lite mjölk och andra nödvändigheter. Men nu är jag typ pank. Det är i u för sig bara helgen kvar till vi får pengar men efter ett par månader när jag haft mer pengar och spenderat en hel del så känns det lite konstigt att komma tillbaka till höstens ekonomiska knapphet. Tyvärr kommer det att vara såhär hela sommaren så det är bara att lära sig rutinerna igen. Om man kollar riktigt nog i mataffären så är det ju faktiskt de onyttiga matvarorna som kostar mer. I alla fall om man slår ut det över tiden. Sen är det klart att vissa saker kostar mer om man vill ha nyttigare alternativ men det blir en avvägning man får göra vid varje inhandling.

Hoppas inte jobbet ringer idag. Jag säger liksom aldrig nej för att jag inte vill utan tackar bara nej till arbete om det är så att jag inte kan. Om jag lovat att träffa någon eller har planerat skolarbete. Men idag har jag ju inget sånt så ringer de så bär det av. Men eftersom jag ska jobba hela helgen hade varit oerhört skönt med ett par vilodagar nu.

Nu ska jag se om det går att ringa hem, det har varit upptaget hela förmiddagen. :) Många som vill gratta och jag med. Grattis pappa!



Lillasyster och pappa i sälen :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback