Jag HÄLSOFREAK - Nää?!

2009-05-12 @ 17:02:20

Eller jo, kanske.. :P Hälsofreak är något som jag blivit kallad flera gånger under de senaste dagarna som gått men jag tar det som en komplimang. Först tänkte jag: Jag hälsofreak - näää?! Men sen insåg jag att jo, det är nog så. Det har nog blivit mer och mer så under våren och på ett sätt känns det skönt. Istället för att behålla ett negativt och skadligt beteende som bara handlade om att gå ner i vikt och att INTE äta saker, har jag läst på. Plöjt hälsobloggar, hälsoböcker, hemsidor och startat ett nytt beteende. Nu har jag två andra mål: Muskler och hälsosam kost. Och det är såå skönt!! Nu är livet fyllt av massa FÅR äta och för att uppnå målet med mer deffade muskler så har liksom kosten kommit av sig själv. Det känns så skönt att fylla huvudet med produktiva tankar istället för destruktiva.

Jag kan faktiskt inte säga exakt när jag åt godis senaste och suget är nästan helt borta. Jag går förbi hyllorna i affären utan att ens märka det. Tar extra tid på mig vid grönsaksdiskarna för att se om de fått in något nytt spännande och har testat det mesta som ligger där med varierande resultat.

Läsk vet jag inte heller när jag drack senaste. Antagligen ett par munnar på jobbet där det slinker ner när magen kurrar för mycket och humöret är på väg ner i en jätte socker-dipp. Annars har det i stort sett bara blivit vatten och te för min del och jag känner mig faktiskt helt tillfredställd. Vatten är en otroligt underskattad dryck. Ha bara ett par citronskivor eller ett par jordgubbar i kannan så blir det mums!

Chips var det säkertligen över två månader sen jag åt sist men det var också min stora synd i livet. Jag vräckte i mig en hel påse själv och fick förutom ouppskattade muffinskanter, finnar och en kass mage. Nu har jag inte ens så mycket som tittat åt chipsen, dock slinker en hel del chillinötter ner men hey, jag är som sagt fylld av FÅR nu, inte FÖRBJUDET, och chillinötter är helt klart tillåtet.

Glass ersatte till en början chips och godis men det kändes inte hållbart för varken plånboken, magen eller målet så det fick bli mindre sådant. Jag äter fortfarande glass när solen skiner men inte 2-3 liter själv i veckan.. :P

Istället blir det mycket nötter och en massa frukt!! Jag försöker hålla mig till lagom portioner kolhydrater (Jag har testat dieter utan för att se hur kroppen reagerar och min kollapsar totalt. Kolisar för mig helt enkelt!!) mycket protein och grönsaker. Jag måste nästan alltid få in grönsakerna i själv måltiden annars äter jag inte upp dem. Jag är inte så duktig att jag tycker om grönsaker, inte än.. :P

När kvällens färdkost blev en frukt/nötblandning och Bonaqua så kanske jag kan hålla med.. Jag är lite av ett hälsofreak! :P


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback