Lördagkväll - mys i soffan

2009-05-23 @ 22:26:00

Hej på er,

egentligen har jag väl hur mycket som helst att berätta för er men jag så så trött efter jobbet så vi får se hur långt det blir. ;)

Just nu sitter jag i soffan och tittar på CSI Miami efter en lång dag. Jag vaknade med en välförtjänt huvudvärk med en blandning av skam. Jag var inte alls snäll mot min älskling igårkväll. Jag önskar vi hade mer tid tillsammans så skulle det inte bli såhär. 3 dagar på 6 veckor är alldeles, alldeles för lite. Men, men. Det var mitt fel, jag överreagerade som vanligt.

Sen vart det i alla fall dags att gå upp och ta sig till K-parken för champagnefrukost. Det var hur mumsigt som helst. Såhär fint hade vi det!



I skålen med köksahandduken var det nybakade scones, MUMMS! Sen hade vi vattenmelon, ananas, skinka, ost, vindruvor, ägg och mycket annat. En superstart på dagen helt enkelt! Dock hade de andra bubbel med det är mitt vattenglas ni ser. Idag festade varenda student i Ks utom jag och Anna på jobbet, eftersom det är Campusfest idag. Tanken var att jag kanske skulle åkt dit efter jobbet men jag kände verkligen att jag inte orkade, speciellt inte eftersom jag jobbar imorgon med. Jag börjar inte förrän 13 i u för sig men tanken är att jag ska hinna ta en lite löptur och kanske plugga lite innan.

Sen ville jag berätta att jag faktist slutat använda min hälsodagbok. Jag gjorde ju iordning en jätte fin bok där jag skulle skriva upp vad jag åt och lite hur jag tränade och så men den har jag alltså inte använt på flera veckor. Jag använde den för att bli mer hälsosam och såg snabbt att träningen inte gav det reslutat jag ville se på grund av att min kost var dålig. Jag trodde att jag åt bra men såg hela tiden till att unna mig saker av alla möjliga anledning jag kunde komma på. När jag väl hittat problemet så började jag ju äta nyttigare, fokuserade mer på träningen och lät maten komma av sig själv och när resultaten sakta började synas insåg jag att jag hade hittat svaret och har fortsatt så. Dagboken var förknippad med ångest och straff så det är inte bara fysiskt utan även psykist tillfredställande att den är ute ur mitt liv!

Nya tidningen från Fitness har kommit så nu vet jag vad jag ska titta i innan jag går och lägger mig. :)

Hoppas ni har en super bra lördagkväll (och kanske festar precis som mina grannar, glöm inte sänk musik i tid?! :P) så hörs vi imorgon!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback