Mitt i pluggandet..

2009-05-11 @ 14:24:55

..fick jag mig ett gott skratt. Satt och läste igenom en av power point presentationerna vi fått från en föreläsare om

"Myter och missförstånd i bistånds debatten" eller varför det inte räcker med att "vilja väl?"

På en av bilderna skriver han såhär:

"Rättvisa"

  • Ett vanligt ord i sammanhanget.
  • Ett rent politiskt begrepp som används i syfte att fördunkla, eller i bästa fall vinna någonslags politisk konsensus om ingenting.
  • Vem är emot rättvisa? Definitionen av vad som är rättvist kommer att skilja sig.
  • "Vad som är rättvist för mig är inte nödvändigtvis rättvist för dig" sammanfattar Socialpsykologisk forskning om hur människor upplever rättvisa.
  • Använd aldrig detta ord om ni är över 12 år!

Jag vet inte om ni tycker det är lika roligt som jag. Ni pluggar antagligen inte global ekonomi just nu men sittades med en blivande affärsjurist i soffan, så tyckte vi båda två att det var rätt roligt! :)

Till skillnad från resten som får oss att känns ungefär såhär:

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback