Glad men jobbig träning

2009-05-17 @ 19:51:04

Hej på er,

träningen gick bra faktiskt. Först vart det full fart på axlarna och lite lätt mag-träning. Sen blev det 55 minuter cykel puls. Tyvärr ville inte benen hela vägen, mjölksyran pockade på mer uppmärksamhet än jag kunde förtränga, så de sista 3 minuterna blev en kamp mot att sätta sig ner istället för att pumpa på sista. Jag använde mig av alla motivationsknep jag kunde komma på men idag funkade det inte hela vägen, dock hjälpte det typ 2-3 ggr innan då jag bara ville sluta trampa men fortsatte. Om det gör lite trögt på passen har jag lite tankar som jag brukar tänka, kanske kan de hjälpa dig med?

- Första tipset är att le. När det kommer en bra låt brukar du omedvetet le och kroppen tror dig. Den sänder ut endorfiner och allting känns för tillfället lite lättare, så SMILE! :)
- Andra tipset är att tänka i intervaller. När de på spinningen säger att det är 2 minuter kvar på låten så tänk att två minuter, det är inte ens lika långt som reklamsnuttarna du tittar på på tv. På två minuter hinner du ingenting. Det är super kort tid, så nu KÖR VI!! Sen är det bara att bita tag i nästa intervall.. :)
- Ett annat tips är att tänka på målet med din träning som för varje repetition/tramptag/steg kommer lite närmare. Vill du bli smalare? Muskulösare? Starkare? Visualisera dig själv as het på stranden och tänk: Ett par steg till och så mycket närmare min drömform!
- Sista målet är att bara ge dig fan på att det går. Vem är det som säger att det inte gör det? Kroppen är din trogna vän och följer dig vart du än vill gå, tar dig vart du vill. Det är bara hjärnan som leker med dig. Bestäm dig för vem som bestämmer och ge dig fan på att vinna striden! Du kommer må så mycket bättre när du inte ger efter!


Benmusklerna verkade helt okej. Ingen smärta elle värk, så i veckan ger jag mig ut på den första joggingturen på lääänge. Det blir lite av en jungfrutur, i alla fall löpandes i de nya skorna.

Nu ska jag fortsätta se på Stylista :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback