Tisdagkväll

2009-05-05 @ 21:22:26

Hej på er,

Idag har varit en lugn och skön dag. Jag gick upp tidigt imorse och åkte till skolan så att jag var där vid 8. Jag satt strax över en timma i biblioteket på plan 2, det tysta planet. Det är typ det enda stället i biblioteket som jag kan plugga på. Jag pluggar oftast hemma i min lägenhet för jag måste ha i stort sett helt tyst när jag läser. När jag gick på högstadiet hade jag alltid hög musik på men det funkar bara inte längre. Jag kan heller inte ha folk omkring mig som pratar för det slutar med att jag bara sitter och lyssnar på vad de säger istället för att göra det jag ska göra. Idag höll jag på att bli helt galen när en dam gick stod strax utanför mitt grupprum på det TYSTA planet och pratade i mobiltelefon om någon kille som hon dejtade som inte ville äta middag på det sättet som hon ville äta middag på. Jag höll på att bli helt galen flera gånger och var på väg ut för att ställa mig och veva och peka på den stora skylten med texten: "Mobilförbud". Skall det vara så svårt att hålla sig från källarplan om man nu måste prata hur högt som helst?

Haja, sen vart det i alla fall föreläsning och det blev inte så mycket jag förstod av den men jag var i alla fall där. Första timmen gick bra men jag nickade till flera gånger. Andra timman löste jag korsord och tredje timman försökte jag förstå men fattade inte alls vad han menade eftersom jag inte lyssnat hela föregående timma. Sedan lämnade jag in lappen om att vara fadder till utlädska studenter nästa år och sist men inte minst gick jah hem till Filip och co och kastade mig på soffan. Det blev massa mat och flera avsnitt av Las Vegas innan jag tillslut, vid 20-tiden, orkade masa mig bort till busshållsplatsen igen. Men det har varit skönt med en slappar däg för morgondagen kommer blir KAOS! Först skall jag ha dubbelföreläsning, 9-12 plus 13-15. 16.00 börjar jobbet och jag jobbar fram till 00. Kul? Men, men. A girl got to do what a girl got to do! :)

Det var dagens och morgondagens strapatser. Kanske kommer ytterligare ett inlägg med lite träningreflektioner innan jag kryper ner i sängen men först skall jag laga lite mat för jag behöver dubbla matlådor med meig till skolan imorgon. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback