God morgon torsdag!

2009-11-12 @ 12:39:56

Hej på er,

klockan börjar bli riktigt mycket men jag ligger fortfarande kvar i sängen. Mmm. Man får passa på medan man kan. :) Har just börjat hugga in på frukostgröten som hunnit bli både kall och tjock. Hmm, på tal om kall gröt - ris á la malta?! Jag börjar få riktiga jul-cravings redan och det är bara halvvägs in i november liksom?! :S Längtar efter julgardinerna, ljusslingorna, musiken, mörkret, snön. (OBS inte kylan, bara snön.) Har just i detta nu faktiskt satt på årets första julmusik. Åhh, rysningar. Ave Maria.

Nä, nu är det dags att gå upp och göra något vettigt av den här torsdagen. Mmm, älskar torsdagar!!

På tal om ingenting så hittade jag min gamla dagbok igår som jag inte skrivit i på 3 år. Jag var aldrig duktig på att skriva dagligen men den fanns alltid där när jag behövde skriva av mig. Lite som bloggen, fast mer privat. Där kan jag verkligen skriva vad som helst utan att behöva tänka på vem som läser och hur det kan tolkas. Jag läste alla sidor, varje ord. Om smärta, kärlek, funderingar och smärta igen. Att läsa läkte många sår, svarade på många frågor. Livet går vidare, sekunderna fortsätter ticka och även om allt känns hopplöst nu och jag är lägre än någonsin förr så har jag klarat mig upp ur träsket förut. Fast allt känns hopplöst nu så har hopplöst blivit meningsfullt förut. Jag ser ett ljus i mörkret även om tunneln är längre än förut. Jag trodde verkligen att jag hade hittat rätt. Jag gav det allt. Allt. Mitt i sorgen gav dagboken mig ett hopp om en meningsfull framtid.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback