Söndag, snart ny vecka.

2009-11-22 @ 21:43:17

Hej på er,

hur har eran helg varit? Min har varit upp och ner men sammanfattningsvis bra. Jag har varit nere i Strömstad i goda vänners sällskap. På fredagkvällen blev det underbar middag, vin och "Helens små underverk". Det var super mysigt och vi firade Håkans födelsedag. :) Underbar kväll!

På lördagen jobbade vi hårt och gjorde en 21-timma. :) Jag stod i DT-ettan och hade det ganska soft medan resten av restaurangen slet som djur. Gud va duktiga dom var!!! Gud va duktiga ni är! :) På kvällen tog vi taxi in till stan, käkade ljuvlig mat på "Kontoret" (Rekommenderas starkt!), drack gott, pratade och skrattade. Kvällen slutade lite på ända, men det var inte så farligt. :P

Idag har jag inte mått så bra. :P För första gången känns det som att jag gick från jobbet och hade tjänat "lättförtjänta pengar". I vanliga fall känns det som att jag sliter för varje krona men idag fick jag inte många knop gjorda. Förlåt. Engångsföreteelse. Nu är jag i alla fall hemma och har kollat på x-antal avsnitt SATC.

I helgen så pratade vi om vilken karaktär i SATC som vi tycker bäst om. Jag sa Carrie. Jag tycker Samantha är lite för arrogant. Charlotte lite för naiv och Mirande lite för deprimerande. Men nu tycker jag inte heller längre om Carrie. Det gör ont i mig att tänka på hur hon har behandlat Aidan. Jag vet att det bara är en serie men det finns för många personliga kopplingar. Så jag tycker nog inte om någon av dem. Jag tycker om att de ställer upp för varandra, finns där för varandra. I vått och torrt. De är inte underbara för sig, de är underbara tillsammans. En tanke skickas upp till Sofie i sälen. Tack tjejen. Vi har inte kännt varandra länge men jag kan prata med dig om allt. Du svarar alltid. Har alltid tid. Ringer bara för att kolla hur jag mår. Tack. :)

Och som alltid, skickas kärleks fulla tankar till Em-Pem och Fny. Ni är mina älsklingar. Det kommer ni alltid vara. Jag längtar tills ni kommer hem. Ni är långt borta och vi hörs kanske inte så ofta men ni finns i mitt hjärta! Massa kärlek!

Nu är min SATC-kväll fullbordad. Jag har ätit glass i sängen och tittat på massa avsnitt. Jag har pratat i telefon flera gånger och gråtit minst 2 gånger. Jag har sagt ett riktigt, riktigt smärtsamt farväl. Jag har skickat iväg två sms och sagt att jag behöver vara själv. Att jag måste få min egen tid. Plocka upp trasorna på marken som är jag. Jag måste få en chans att överleva. Jag måste sluta gräva min egen grav. Sluta titta ner och börja titta upp.

Imorgon är det måndag och som alltid bär måndagar på nya möjligheter. :) Vad är dina mål för veckan? Berätta!

Jag älskar min familj, mina vänner och livet. Imorgon skall jag visa det!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback