Tiden springer fram

2009-11-24 @ 16:14:50

Hej på er,

redan tisdag. Men först ska jag berätta om igår:

Igår började så hemskt. Jag ville inte släpa mig ur sängen. Efter en jobbig natt men hemska drömmar ringde klockan tidigare än den gjort på mycket, mycket länge. Det gjorde ont i kroppen att gå upp och det var kallt i lägenhten. Det var fortfarnade mörkt ute. Usch! Men på med arbetskläderna och promenera de 15 minutrarna till jobbet. :S Jag dagdrömde om ett bad hela vägen dit. Kom på att jag inte badat på jääätte länge. Känner ingen som har ett badkar längre.. :/

Haja, på jobbet blev det inte så mycket bättre. Jag vet inte om det bara kändes som att allt blev fel för att det var den inställningen jag hade eller om allt verkligen gick fel. Vi hade ingen sallad. Gästerna var griniga. Jag var trött. Jag ville inte stå i kassa, jag ville inte stå i köket. Jag vet inte om det var abstinens från helgens DT (jag älskar DT!) men det fanns bara ett ställe på hela restaurangen som dög igår - "mitt älskade" soprum. Där fick jag vara själv. Men visst. Jag försökte bita ihop så hårt jag kunde och klistra på smilet. Funderade över vart helgens arbetsmotivation tagit vägen? Att vara ute med cheferna gjorde mig verkligen peppad till att göra ett bra jobb men allt sådant var sm bortblåst igår. Jag kanske bara var trött?

Jag fick sluta några minuter tidigare och skynda mig hem. Jag ville ute och springa! Jag stod till och med och längtade i köket på jobbet. Längtade efter mörkret, dunket från musiken, pulsen, regnet, lyktstolpsrusherna. Och visst blev det så. Det blev 4 helt underbara kilometer. Det gick lätt och det gick snabbt. Jag kände hur all negativ energi blev till rörelseenergi och bands fast i asfalten som jag lämnade bakom mig. När jag kom hem igen var jag glad. Svetten rann, hjärtat pumpade med taktfasta slag. Det första genuina leendet tittade fram och det kändes skönt att ha tagit ett initiativ som vände hela dagen. :)


(Om du inte har testat att springa i mörkret borde du testa! Det har lite samma effekt som att springa i solsken, fast motsatt.)

Efter en snabb dusch fick jag långväga besök och vi satt och bara tjatade om allt i flera timmar. Tiden gick så fort. :) Vi ses snart igen, det lovar jag! :) Nyår blir underbart!!

Sist men inte minst fick jag skjuts bort till Filip där jag spenderade natten på soffan. Vi kollade på Rosa Pantern (gamla filmerna) och bara tjatade om allt halva natten. :)

Idag började vi dagen med en stadig frukost. Äggmackor och risgrynsgröt. MUMMA! :) Sedan gick vi på 1,5 timma promenad i dagens enda solsken. Det var kallt och blåsigt ute men det var en mycket välbehövlig paus. Mycket allvar men ändå mycket skratt. Tack för att du orkar med mig, det gör för ont att vara själv. :P

Nu är jag hemma igen och om en timma ska jag på Pumpen. :) Ska bli riktigt skönt att få köra igenom hela kroppen. Fokusera på annat ett tag. Få känna svetten rinna, musklerna protestera och hjärtat åter, hårt och taktfast, slå mig igenom 55 minuter av lycka. Vad kvällen ger mig vet jag inte riktigt än. Jag har fått lite olika alternativ men chansen är stor att jag hamnar hemma hos Filip igen. Det är så skönt att bara ha någon där. Någon som man kan prata med allt om. Bara säga rakt ut, just det som flyger igenom huvudet för tillfället. Någon som hjälper dig få ner fötterna på jorden igen. Någon som får dig skratta igen. Någon med en positiv synvinkel på allt som händer. Tjej eller kille, en sådan kompis är guld värd!



Nu är det dax för mig att göra mig iordning för träning. :) Sweet!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback