Tisdagen är kommen

2009-11-17 @ 13:29:43

Hej på er,

Natten blev lång och jag somnade nog inte förrän runt 03.15 kanske? Vilket gjorde att jag sov bort hela förmiddagen. Har blivit lite av en dålig vana. Denna dag startade med ett ryck och jag sprang iväg till stan, för att sedan lugna ner sig och nu är jag inne på mitt 3:e avsnitt SATC. Ligger i sängen och bara myser.

Snart dyker Filip upp. Ska bli så himla kul för jag har verkligen inte träffat människan på skiiiit länge! Han åkte hem, och samma dag som jag åkte hem, åkte han upp igen. Och jag när åkte upp igen åkte han hem igen och seda åkte han direkt till Lnkp. Så det var säkert typ en månad sedan sist. :S Fast vi har ju pratat en del i telefon. :)

Dagen blir lugn. Träningen flyttade jag faktiskt. Klart jag får lite dåligt samvete och jag hoppas verkligen inte att Sofie blir för besviken på mig men jag har inte så mycket tid över den här veckan och jag känner verkligen att vännerna går före träningen just nu.

Jag funderade på det när jag var ute och sprang igår. Det var en riktigt tung runda. Spänningarna i axlarna släppte inte, jag hade känningar i hälsernor och knän från assfalten. Dessutom kunda jag inte skaka av dig de negativa tankarna som snurrade i huvudet. Så det blev 5 km förbränning och tanke-tid. Mitt uppe i allt började jag funder över mina prioriteringar och kom ganska kallt till att de såg ut såhär:

1) Familj eller vänner "i behov" (av mig eller jag av dem)
2) Jobbet
3) Träning/vänner
4) Träning/vänner

Träningen och vännerna kommer liksom lika. Ibland anpassar jag när jag träffar mina vänner efter min träning och ibland (såsom idag) skiter jag i träningen för att vara med mina vänner. Det kanske är en ganska sund inställning? Fast mig ger det huvudbry. Jag får inte dåligt samvete så men känner ett sting av obehag när jag hoppar över träningen men vännerna är ju VIKTIGA. Dock kommer jag aldrig att komma så långt med mina "beach 2010-mål" om jag prioriterar så eftersom tid med vänner, tyvärr, ofta inte bara resluterar i utebliven träning utan också dåliga kostvanor. 

Tåls att funderas på... 

Nu ska jag fortsätta kolla och äta lite frukost. Hörs senare!


Jag och Filip nyårsafton 08/09 :) (hade varit en ännu bättre bild om det inte blixten slått tillbaka i glasögonen?!)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback