Ny vecka, nya initiativ!

2009-10-12 @ 10:41:23

Hej på er,

jag vaknade idag trött men ändå glad. En lite lugnare vecka på gång. Tid att ta tag i annat som mat och träning. Blev nästan bokstavligt talat utmanad när jag läste detta och såklart hängde jag på! Jag behöver någon som håller lite koll på mig. Imorgon är det dax för nya mått i min och min systers Beach 2010 men vi har lagt av oss lite i utmaningarna och jag tror inte morgondagens reslutat kommer vara någon höjdare. Risken att centimetrarna faktiskt ökat är ganska stora. :(

Mina regler för utmaningen:
Ingen mat på jobbet eller annan "skräpmat".
Inga chips
Ingen glass
Ingen choklad
Inga bakelser/muffins/bullar m.m. (Det finns faktiskt mackor på de flesta caféer!)
Max 3 drinkar/öl/shots m.m. sammanlagt per utekväll. (4:or då såklart!)

Liten "unna sig" får endast förekomma lördagkvällar, kostnad under 20 kr och inte bryta mot ovanstående regler.
(Jag kan inte leva utan min lakrits, inte för att det är ett sug utan för att jag blir så lycklig av att äta riktigt god lakrits. Det är det bästa som finns på denna jord! Kostnadstaket sätter dock en lagom nivå.)


Men nu har jag både någon att rapportera till och en straffrunda som hänger över mig om jag ens tänker på att bryta mot mina egna regler och att köra löpning 10 min "utanför bekvämlighetszonen" plus 10 min på max är inget jag ser fram emot super mycket direkt. :P
Jag måste dock få upp löparskorna hit till Ks snarast, de är kvar hemma hos E. Hmm, undra hur det ska gå till.. Ska fundera ut det där! 

Gå med i utmaning själv! I dare you! ;)

Nu ska jag dock börja med att ta en promenad och köpa frukost på vägen hem. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback