?

2009-09-01 @ 12:19:17

Ja, jag har gjort det igen. Danielle har spenderat 300 kr inne på ICA och kommer hem med två kassar mat, för att sedan inte kunna komponera ihop en enda måltid?! Suck. Ha, vad köpte jag då?

- potatis
- sallad
- kiwi
- banan
- kantareller
- champinjoner
- lättmjölk
- lättfil
- tranbärsdryck
- köttfärs
- jordnötssås
- fryst frukt och bär
- körsbärstomater
- risgrynsgröt (att ha med till jobbet ikväll)

Jovisst hade man kunnat göra någonting med köttfärsen, men inte utan lök?! Och lök hade jag ingen, och inte heller någon lust att springa ner igen och ställa mig i samma kö igen. Såå, det fick bli halvfabrikatsköttbullar och makaroner, med ketchup såklart. Och kanske några körsbärstomater.

Haja. Sen fick jag lite shoppat på apoteket också:



Just som jag gick därinne så nös jag och fick helt plöstligt en massa sura miner och blickar som sa: "Du har säkert svininfluensan. Du kommer smitta folk, du borde vara inlåst."  Så jag skyndade mot kassan och begav mig hemmåt innan de letade upp mig med högafflar och facklor.

Nä, dags att försöka få ihop lite mat och sedan krypa ner för att samla ett par timmar sömn till. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback