Fredag - underbara fredag

2009-09-04 @ 10:49:09

Hej på er,

tyvärr har jag inte så mycket till liv att berätta om just nu. Ingen träning, ingen fritid. Hinner inte ta reda på vad som händer i världen heller egentligen. Jag bara sover och jobbar. Fast igår var jag faktiskt en sväng uppe hos Filip och såg på första 3/4 av Underworld. Ganska frustrerande dock att jag inte kunde se slutet med bussen gick.. På tal om det så var det FULLT av odrägliga snorungar på den som skrek bland annat: Tappa tvålen, ont i röven. Idioter. Typ lika gamla som mig och beter sig som jag vet inte vad. Nä, där ser man vad alkoholk gör med en i verkligheten. Alla uppklädda men såg förjävliga ut. Håret på ända, skrikande så hela ansiktet skrynklades ihop och fläckarna på kläderna hade de nog inte ens upptäckt än. Nollningen är helt enkelt förjävlig. Jag kommer ihåg hur jag själv vad för ett år sedan. Första kvällen hakade jag på när alla andra drack, och skrek m.m. Sen tillbringade jag resten av kvällen i ett badrum och mådde skit. Min kropp är dålig på alkohol så jag var först hemma och sedan var jag inte med på någon mer fest under nollningen faktiskt. Sen var det nog en eller två fester till på som jag drack på under året, men inte mer. Alkohol är inget för mig. Jovisst, en cider eller ett glas vin. Men inte i större mängder. På bussen igår så gav de överfulla ungdommarna öl till de relativt nyktra och skrek nykterist medan den nyktra var tvungen att svepa upp allt i burken. Jag bara orkar inte ens tänka på det, jag blir så frustrerad. Men, men.. Det är deras problem. Om det är deras variant på att festa, har jag gett upp för länge sen. Under gymnasiets hemmafester var jag nog den som spydde på flest fester och det orkar jag bara inte med längre. Man kan ha kul med mindre mängder också. Och ikväll kommer min pojkvän upp, *jippi* berättade han överaskande i telefon inatt och vi ska bara ha massa mys. Jag längtar massor! Inte ens alla fyllehångel (osv) i världen slår en kväll med kärleken.

Ha en underbar fredag allesammans, och ta det lugnt med alkoholen ikväll.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback