Joovisst :)

2009-09-18 @ 10:42:02

Visst gick det bättre idag! Mycket bättre. Mer kontakt, mer koncentration, högre effektivitet. Marklyft och skivstångsrodd kändes lite annorlunda. Det var länge sedan jag körde de övningarna och fick jobba en hel del med tekniken, speciellt på marklyften som ofta blir en variant av benböj för mig. (Min mamma har stora problem med ryggen och lärt mig att man aldrig ska lyfta med den utan med benen.) Öva, öva, öva! Chinsen gick inge bra, har inte kvar styrkan så det fick bli hederliga latsdrag istället. Same, same but different. :P

Biceps gick bra men positionen att hålla armbågen mot insida knä som jag kört länge känns inte lika bra längre. Känns som att jag fuskar lite och inte isolerar biceps helt. Ska testa att ha armen i en annan position nästa gång. Crunch på boll gick bra, liksom sidan av bålen i "rygghängaren" (passade även på att köra lite sneda magmuskler i den när jag ändå var i farten). Underkroppslyftet däremot gick inge bra, jag kom inte upp. :S Jag tror att jag är för svag i bålen än så länge för den övningen och får bygga upp lite styrka innan jag kan gå på den igen. Så det blir till att leta med ljus och lykta efter fler bra magövningar. Trots att det finns så många är det få som jag faktiskt tycker fungerar på ett bra sätt.

Så klockan är 10.30 och jag är klar med dagens träning. Jag är faktiskt ganska sugen på att dammsugan nu med en gång så det är gjort också. Kommer ändå inte kunna gå och lägga mig än på ett tag eftersom vi har hantverkare i hela trappuppgången som borrar i cementväggarna. Hör knappt vad jag själv tänker :P Kanske en promenad i det fina vädret sen också? :)



Nä nu ska jag få lite saker gjort. Det känns alltid så mycket bättre efteråt :) Hörs senare!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback