Motiverad

2009-09-13 @ 15:58:52

Hej på er,

sitter i soffan och slappar efter en god lunch och upplaggt träningsupplägg.

Danielles nyttiga snabb-risotto

3 dl fullkorns ris får sjuda i 9 dl vatten. I med grönsaksbuljong och kryddor efter smak. Jag hade i röd curry pasta. Fräs gärna gullök (från 1/2 till 1 hel efter smak) innan och sjud med riset. Jag hade dock ingen hemma så jag hoppade över den. Låt sedan riset sjuda tills det är är nästan genomkokt och större delen av vätskan har kokat bort. Ha då i väl valda grönsaker. Jag hade champinjoner, körsbärstomater och sparris. Låt koka lite till, lägg upp på tallriken och krydda eventuellt. :) Klart! Servera gärna med knäckebröd. Tips är att även ha en protein källa i, som t ex bacon, falukorv eller kyckling. :)

Nej, det var inte det godaste jag någonsin ätit men ja, jag blev riktigt mätt och jag tror att det tar några gånger innan man hittat den perfekta blandningen av grönsaker, proteinkällor och kryddor. Idag fick det bli en ristotto á la vad som fanns i kylskåpet.

Sedan var det träningsupplägget ja.

Jag tänker faktiskt testa att följa upplägget som fanns i senaste Fitnessnumret, med finns förändringar såklart. Dock ser första veckorna i princip ut precis som schemat.
 3* styrketräning på gymmet med lätta vikter och många repetitioner. Fokus ligger på bra övningsutförande och muskelkontakt. Lugnt och fokuserat i början.
1*konditionsträning, vilket kommer bli 60 minuter spinning på tisdag för min del.
Utöver detta kommer det ligga promenader, helst dagligen på programmet, men det är bara om jag orkar. De behöver inte heller vara långa, någonstans runt 30 minuter räcker gott och väl. Alla promenader behöver heller inte vara powerwalks iförd träningsdress utan en lugn stund iklädd jeans och skinjacka.

Detta kommer nog vara lättare att hålla denna veckan som har många arbetspass under dagarna, flera korta också, jämnfört med nästan vecka då det blir sena kvällar. Men vi får se, bara att kämpa på.

Dags att göra sig iordnig för jobbet. Arbetskläder som skall strykas m.m. Men vi hörs kanske inatt eller imorgon bitti. :)

Slutligen en motivations-bild!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback