Dagen har varit "livet på en pinne"

2010-04-03 @ 19:07:51

Hej på er,

påskafton idag. Inga påskkärringar här inte - förutom jag själv då. Blev lite fräknar på röda kinder i utbyte mot påskgodis från honom. Vi har haft en underbar dag. Vaknade runt 13, efter en stängningsnatt. Somnade alltså runt 04.30 inatt. :S Käkade lite grötfrukost och tittade på ännu ett avsnitt av Burn Notice på datorn. Låg i hans knä och fnissade åt dåliga skämt, invirade i typ 2,5 * 2,5 meter täcke. :) Hans täcke. Sedan gick vi ner och handlade påskmiddag på vårat vis. Köttbullar, prinskorvar och massa ägg med kaviar. Och påskmust light, icke att förglömma. :D Mumms!!

Sedan tog vi oss en promenad bort till hans (gamla) lägenhet. Slängde en massa skräp. var förbi återvinningen och pantade två kassar flaskor. Kändes bra att få lite iordninggjort där borta, eftersom det antagligen blir visning på tisdag. Hoppas, hoppas, hoppas.

Idag var en dag utan jackor. Sedan Paris har vi kämpat mot vädret, tunnare och tunnare jackor för att idag lämna dem hemma. Isen på vattnet fanns inte i våran värld, där skiner alltid solen. Där är det alltid varmt. På vägen hem fick han äntligen åka på sin longboard. Jag vet inte vem som sken mest, han eller solen. Så jag cyklade, och han sparkade... och vi höll hand. Det är svårt att beskriva. Allt känns så bra. Ju längre tiden går och jag är kvar bland molnen desto säkrare blir jag på att detta är verkligt. Han har visat mig vägen till himlen.

Jag ska snart ge er bilder från Paris men jag har lyckats ha sönder sladden till min bärbara dator och han har ju såklart inte de rätta programmen eller ens operativsystemet på sin, men ny sladd är beställd.

Han är på jobbet nu, men ringde just. Ska nog åka dit lite tidigare och hjälpa till. Inte för att han inte skulle klara sig själv men för hans skull kan jag väl finns där i stand by. :) Love is in the air, gott folk. Got to go. :) Ciao!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback