Ofrivillig vila.

2010-08-07 @ 12:32:46

Hej på er,

just nu sitter jag hemma i köket och väntar på att pastan ska bli klar. Hade lite köttfärssås kvar i kylen och har nyss gjort en stor god sallad med vinegrette.

Det blir inget benpass idag. Räcker med träningsvärk för tillfället. Mer av den varan och jag kommer inte överleva. Ryggen känns i stort sett hela tiden och lodrätt eller vägrätt är alternativen. Att böja sig framåt för att plocka upp något är skräcken! Eftersom jag redan igår kände att detta var på väg så kollade jag in lite tekniktips på youtube (något som jag såklart borde gjort innan passet) och hittade lite grejer som jag ska tänka på tills nästa gång som kanske också ni kan finna intressanta?

Jag ska tänka på att:

- Hålla stången NÄRA! Fötterna skall vara nästintill under stången i utgångsläget.
- Spänna magen under hela övningen.
- Bara träna på vägen upp och släppa ner stången snabbt.
- Det är bättre att köra tungt och få rep, nästan max 5-6 eftersom de små stabilisatorerna i magen snabbt blir trötta.
- Behålla normalsvank under hela övningen och absolut inte "ostbåga".

Här finns fler tips inriktade för "nybörjare":




Hörs senare!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback