Som en pensionär...

2010-08-06 @ 17:51:02

Yiihaa! Vilken rygg pass! Tog ut mig som satan redan på första övningen - marklyft. Serien blev föjlande:

20 kg - 10 rep
40 kg - 10 rep
60 kg - 10 rep
70 kg - 5 rep
70 kg - 6 rep (PB!)
60 kg - 10 rep


VILKEN SERIE!!! Efteråt hade jag ganska svårt att hitta energi och rörelser som inte "gjorde ont" så det blev inte så mycket mer...


Muskler som används vid marklyft

FÖRUTOM PB PÅ 30 KG 10 REP I HANTELRODD!!!
Helt otroligt hur mycket det förbättrats det senaste! Jag tror dock att det har och göra med tekniken. Jag har en filosofi om att jag använt för mycket armar och för lite rygg innan men nu när vikterna blir för stora för att armarna ska jobba så använder jag ryggmusklerna ordentligt och hittar en styrka jag inte trodde jag hade. AS COOLT!

Sist och faktiskt minst den här gången så blev de några stackars chins innan jag stretchade lite och kröp uppför trappan till omklädningsrummet. Fortfarande känns ländryggen och gör lite ont (inte riktigt ont men det är svårt att förklara) i varenda rörelse så det blir en super lugn dag resten av dagen. Har redan varit på en liten utflykt och träffat familj men berättar mer om det sedan...

Peace out!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback