14 timmar senare...

2010-01-08 @ 01:54:52

...går jag in genom dörren, glad att äntligen vara hemma. :)

Dagens på B-vik gick hyfsat enligt plan. Gjorde slut på lite presentkort inne på JC och hade det trevligt i allmänhet med N. Blev bjuden på lunch idag så nästan gång är det min tur att betala fikat. :) Passade på att köpa nya Veckorevyn också (när hände det senast?!?!) för att läsa om årets astro. Verkade bli mycket sex och jobb men i stort sett inga resor eller någon chans till förhållanden över huvudtaget. Jag hade väl tänkt mig lite mer resor i år men, men. Den som lever får se! :)

Dagens inköp:




Åkte sedan direkt från B-vik till jobbet. Eftermiddagen på jobbet började kanonbra, fick en riktigt djup dipp i mitten men allting klarades upp efter 22, så det kändes skönt. :) Tänk vad lite lugn och ro kan hjälpa. Hade inte en människa inom synhåll på flera timmar.
Stängningen gick därför riktigt snabbt och det tog oss bara cirka 40 minuter att bli klara.

Sedan var det dax. Att gå hem. Själv genom stan. Försökte få någon att prata i telefon med mig medan jag gick med den första klickade mig och den andra svarade inte, därefter förstod jag piken. Det var ingen som var villig att prata med mig kl 1 på natten. Så jag traskade vidare och kollade över axeln ungefär varannan meter. När jag tillslut lungat ner mig tillräckligt för att kolla in några fint skyltade skyltfönster inte långt hemifrån kom några idioter som skulle vissla och ropa efter mig. Gissa om jag fick fart då?! Fort gick det, hela vägen hem. Puckon!

Skyltfönstrena:



Haja, nu ska jag krypa ner i sängen och sova. Om 8 timmar ringer klockan. Då kommer frugan på fika och sedan skall jag tillbaka till jobbet för att jobba den underbara tiden 12-23. Det var den fredagen det. :P Nä, efter jobbet lovade "mannen i mitt liv" att kvällsmaten skulle vara färdig så vi får väl se vad som händer. Kanske drar jag med mig en vinare hem. Tjuvstartar vinprovningen eller vad säger du, Filip? :P :)

Ja, förkylningen har då inte blivit bättre än men det kanske hjälper med lite mera sömn? :)
Go natt allesammans. Sov gott!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback