Nytt år - nya möjligheter!

2010-01-02 @ 18:22:56

Hej på er,

Hur har nya året börjat? För mig har det börjat perfekt. Jag har tagit tag i mig själv, vågat testa något som jag aldrig gjort och på bara ett par dagar lyckats brilljera. Jag kan nu mera åka ganska bra snowboard. Ja, vi erkänner. Vi skidåkare har alltid varit avundsjuka på de balla snowboardåkarna så det känns ganska bra att vara en av dem. Inte bara för att det ser bra ut utan för att jag verkligen vågade och verkligen lyckades.

Första dagen gjorde jag bara 2 åk (eller 3), varje åk tog cirka 1 timma och det var inte ens långa backar. Jag var som bambi på hal is och dratta på ändan x antal gånger. Slog i svanskotan riktigt ordentligt några gånger och tårarna var inte långt borta men det var bara att ställa sig upp igen och köra vidare.

Andra dagen åkte jag 3-4 åk och de tog nu istället 45 minuter att komma ner en gång, i barnbacken, men det sista jag gjorde var att klara 6 svängar på raken. Jag trippade hemåt mycket nöjd över dagens framgång.

Tredje dagen gjorde kroppen riktigt ont. Jag åkte två åk, trilla riktigt illa två gånger och sedan gick jag hem. Jag behövde en vilodag.

Fjärde dagen händer många framsteg. Inga åk utan fall men mindre fall och mycket mer kontroll.

Femte och sista dagen. Ute i backen med Sara och grabbarna från Uppsala. Lite pepp på att inte vara sist ner och visst, hela vägen från toppen till botten utan ett enda fall och snabbt gick det. Riktigt bra teknik och en hel del förvåning och komplimanger när jag vid botten berättade att det var min femte dag på brädan någonsin. :)

Så vad tar vi med oss från den här historien? Våga satsa, du kan mycket mer än du tror!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback