Dagens träning

2010-07-21 @ 21:19:50

Hej på er,

idag blev det mag och bicepsträning, och vilket pass det blev! Oj, oj, oj!

Började med att riva av "turning torso" så att svetten lackade. 3 set med 10 rep åt vardera håll. 31 kg.

Sedan vart det raka magmusklerna i maskin. 31 kg gånger 3 set med 10 rep.

Sedan bicepscurls i maskin. Tog ut hela rörelsen och tänkte extra på att vrida handflatan mot mig i slutskedet för att krama ur sista kraften. 3 set med 10, 8 och 8 (sista med hjälp) rep á la 22,5 kg.

Sedan mera mage. Lite situps, sned cykel-spark m.m.

Sist men inte minst så fick jag hjälp av älsklingen att riktigt pumpa ur bisse i cabel. 16.5 kg, 22 kg, 24.7 kg och 27.5 kg. Avslutade med dropset ner till 5.5 kg då jag nästan ville börja gråta för jag va så trött men han lät mig inte ge upp.

Han har nu lovat mig hjälp med bisse och trisse en gång i veckan vardera. De är den stora satsningen just nu! :) Knät spökar fortfarande lite. Har varit utan sulorna lite väl mycket det senaste antar jag när det känns inte helt okej.. :( kanske blir det inget benpass den här veckan heller? Får köra ett extra triceps/axlar isf.

Nu är det dax för mig att lägga mig och läsa lite. Orkar inte göra något ansträngade i denna tropiska värme.

Vi satsar alla på sähär mage till nästa sommar eller? :P

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback