Herre gud, vilket lopp!

2010-07-17 @ 22:15:02

Jag överlevde! Det var så himla varmt men också så himla kul!

Jag och pappa började typ sist (max 10 bakom oss) och jag slutade tillslut på 78:e plats av 241 damer. Tiden blev 1:05:30 och vi kom fram till att vi sprungit förbi ca 500 pers när vi kommit i mål. Jag är mycket nöjd och väldrig stolt. Riktigt bra presterat med nya sulor, ingen träning och i 28 graders värme tycker jag. :)

De första tre-fyra kilometrarna gick faktiskt oförskämt bra och jag började fundera på när "väggen" skulle komma, för de måste den ju. Jag var ju så otränad! Vi fortsatte i bra tempo och sicksackade oss fram emellan trötta, svettiga motionärer. Efter 6 kilometer fick jag börja ta i lite granna. Känna på att jag faktiskt var ute och SPRANG och inte skulle tro att jag kunde "lulla runt" 11,6 km. Efter 9 km blev det tugnt. Det var sista tuuuunga stigningen och jag hade fått rejäla skavsår på insidan låren från sömmen på mina korta löparshorts och huden som blivit svettig och gnidits mot sig själv x antal gånger. De sista 2,6 kilometrarna gick på ren vilja. Jag ville sluta springa och börja gå så många gånger och inte minst efter 11 km, då en minibacke uppenbarade sig men icke! Jag tänkte inte springa 11 km för att gå på upploppet?! Så det var bara att bita ihop, säga ett par väl valda men inte så vackra ord och köra vidare!

I mål var jag omottligt stolt och fick om och om igen höra vilken duktig löpare jag var. Jag sken som en liten sol. :)

Jag är lite besviken nu i efterhand att jag inte fick med mig kameran med mig men, men. Kanske kommer det några bilder på mig från målfoto.se om ett par dagar. Kameran får i vilket fall föjla med till gymmet imorgon. Nu är vi ju två igen. <3

Här är en mobilbild från mammas jobb nere i stan där vi bytte om och duschade efteråt. Svettig och rödmosig i ansiktet! Tröjan åkte av redan i målfållan, den va dyngsur!



Nu är det dax att ladda med sömn. Imorgon blir det biceps, rygg och mage. Jippi! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback