Orkar... inte.. ta... ett... steg... till!

2010-07-31 @ 12:37:16

VILKET BENPASS!

Tre övningar á la 5-6 set. Helt slut!


Övningar och högsta vikt + antal rep:

Knäböj i smith; max 63 kg 10 rep (tangerat PB)
Splitböj; max 22 kg 10 rep
Glutespark i maskin; max 58.5 kg 9 rep (PB!!!)

Testade splitböj för första gången någonsin. Vilken övning! Här kommer en liten film som demonstrerar för er som inte är säkra på vad det är för övning.





Började helt utan vikter och körde halvpyramid tills jag hade 22 kgs stång på axlarna. Det brände vill jag lova!

Efter tre av fyra övningar så kände jag lite i knät så det blev inte mer än så. Lyckades ändå mosa framförallt baksida lår så till den milda grad att trappan upp till omklädningsrummen blev Kilimanjaro, dock fanns min gainer där uppe så vad gör man? :P

Nu är det dax för dusch, sedan laxlunch, vila och grillparty. :) Hörs senare. Ciao!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback