Recept: Bananomelett!

2010-07-19 @ 15:52:06

Har ni inte testat så borde ni verkligen göra det! Det är hur gott som helst och nyttigt. Jag skulle kunna äta det 3 ggr/dag, utan att överdriva. Här kommer en förenkling på recepet som jag brukar använda, men det går såklart att variera i oändlighet!


Innehåll:
5 ägg
1,5 dl fiberhavregryn
1,5 dl lättmjölk
ev. 2 msk sötningsströ
1-2 bananer

Blanda havregryn, mjölk och ägg. Häll i smeten i stekpannan och lägg snabbt i skivad banan. Stek på mediumvärme tills den i stort sett stelnat. Jag tycker bäst om att försöka vända den och steka på båda sidor. De finns de som bara låter bananen ligger ovanpå men jag tycker bätter om att låta den vara med i stekpannan. Den blir så söt och god när den är ljummen. :) Serveras med fördel med mjölk, kanel och ev kokos.

Vill man dra ner ännu mer på kalorierna så kan man hoppa över havregrynen, använda minimjölk och ta 1 ägg + 4 äggvitor.

Här är som sagt ett annnat serveringsförslag men testa gärna att steka bananen med:

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback