Söndag - det har regnat hela dagen!

2010-07-25 @ 20:44:20

Hej på er,

Det har verkligen regnat hela dagen här. Det verkar som att många har unnat sig lite söndagsvila. På sjunde dagen liksom... Här hemma sög det som vanligt i musklerna efter träning men det blir inga muskler om man inte sitter lite stilla också.

Det är svårt, det där. Man vill så mycket. När resultaten väl börjar dyka upp kommer motivationen som tidigare gömt sig väl, i full hastighet och ofta tar i alla fall jag mig vatten över huvudet. Skadorna kommer krypande. Man vill ju så mycket! Knät bråkar fortfarande lite så benpassen och löpningen får ligga på hyllan. Känns riktigt trist med tanke på att jag var så nära mitt squatmål sist gång och att kraftprovet gick så bra. 11,6 km i den värmen, på 1 h och 5 minuter - det trodde jag aldrig. Jag sjuder fortfarande av stolthet varje gång jag tänker på det!

En positiv effekt har dock blivit att armarna har fått extra uppmärksamhet och ryggen har utan några som helst problem ökat ganska markant i styrka. Toppen! 22.5 kg är nu möjligt med mina små tandpetare. Hantelrodden ligger faktiskt på 17.5 kg. Dock tror jag fortfarande att jag gör för många rep med för låga vikter, som så många andra tjejer. Kan har att göra med att man känner sig lite besatt av att inte göra fler än 3 set i varje övning. I regel tar det faktiskt minst 1, kanske tom 2 set innan man får till övningen ordentligt. Då kan man ju bara ta ut sig på sista setet! Om man skulle köra ett, eller två, uppvärmningsset med 10 rep så borde man kunna dänga på mer och köra 6 rep i i alla fall 2 set?

Jag älskar att gymma, men har inte gjort det "seriöst" alltför länge. Jag lär mig fortfarande. Man läser en massa bloggar, spanar på folk på gymmet som ser ut att veta vad de håller på med. Det finns så mycket att lära! Styrketräning är verkligen en hel vetenskap and I love it all. Skulle dock vara roligt att ha någon att exprimentera med? Sorry baby, jag älskar dig och det är underbart att träna med dig men du är kille. Du har bara tränat ett par månader men tredubblar redan alla mina vikter. Det är inte direkt motivationshöjande. Fast du blir bara snyggare!

Så om du är lika frälst i hantlarna som jag och finns i Trollhättan/Göteborgs-området, tveka inte att lämna en kommentar nedan!

Nu ska jag krypa ner med Fitness Magazine i soffan och låta regnet fortsätta dripp, droppa utanför. :)



Mer inspirationsbilder - vilken sagolik kropp! GE MIG!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback