Lugnet själv.

2010-06-14 @ 21:44:37

Hej på er,

efter något som blev en hyfsat kort men ändå sen dag på jobbet har jag haft en toppen kväll. Jag kom hem, hälsade på familjen och snörade på mig joggingskorna för en lätt promenad. Hade alldeles för mycket energi i kroppen. Jag gick bara i lugnt tempo i dryga 20 minuter och kände hela tiden efter hur det kändes i foten. Det gjorde inte ont men det kändes att jag behövde fixa de där sulorna så snabbt som möjligt. Det känns helt enkelt inte helt rätt. Det är svårt att förklara...

När jag kom hem kände jag mig sugen på att testa något nytt så jag tillbringade 30 minuter med fitness yoga á la Blossom Tainton. Det var sköönt! Vissa övningar svåra, andra lättare. Solhälningen hade jag testat förut på Bodybalancen. Det var i vilket fall riktigt skönt. Jag tror jag ska börja köra yoga ett par gånger i veckan här hemma för att se vad det ger. Om inte annat för lugnet som infinner sig när man koncentrerar sig innåt och känner efter i kroppens alla muskler. Det ger verkligen en ökad kroppsuppfattning. :)



Jag gillade verkligen solhälsningen och krigarserien, hade dock mycket svårare för triangelserien. Antar att övning ger färdighet? Boken verkar innehålla mycket intressant. Finns en hel del om styrketräning och "kom igång" som jag inte är så intresserad av. Vill mycket hellre läsa om yoga, harmoni och hur man får en balanserad livsstil. Ligger mycket fokus på det i mitt liv just nu - på att må bra. Hittar jag något extra bra tips i boken lovar jag såklart att föra det vidare till er!

Efter yogan blev det mammas himmelska lasagne och vattenmelon till efterrätt. Sedan en skön dusch och nu sitter jag i sängen, lagom slö, och ska prata ett par ord med min älskling innan det är dags att sova. :)

Hur har eran kväll varit? :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback