Träningstankar

2010-06-10 @ 22:14:52

Ja, jag var ju hos Daniel (naprapaten imorse) och fick reda på att jag pronerade ganska kraftigt och har genom den hårda löpningen och "fel skor" fått en irreterad slemsäck som sitter mellan hälsenan och hälbenet på fotens insida. Dvs, jag måste köpa sulor till mina joggingskor om jag ska kunna springa längre och hårdare. De kostar någonstans mellan 700 och 2000 kronor. Men smakar det så kostar det...

I vilket fall så måste jag vila foten nu och har fått lite övningar för att stärka vaderna. Nu funderar jag på hur jag ska göra med resten av träningen. Nu i helgen blir det ju SATS. Jag hade ju egentligen tänkt vänta med att skaffa gymkort i Thn tills jag flyttat till lägenheten, eftersom den ligger så mycket närmare alla gym. Morsan bor liksom lååångt ifrån alla gym. Vet inte hur sugen jag är på 30 minuters cykeltur fram och tillbaka till gymmet när jag inte ens har en cykel, och väljer jag Sportlife finns det inte ens några bussar som går förbi, men jag kan inte sitta still tills allt fixat sig med fot och lägenhet m.m. Jag får ABSTINENS?! Så...

Alternativen:
1) Friskis&Svettis - bli ledare igen i Vbg och få träna gratis på F&S till hösten fast jag gillar egentligen inte deras pass. Les Mills är mycket bättre.

2) Betala sommarkort på Sportlife och be att få låna farmors cykel så länge. 1000,- och få träna till sista augusti. Sedan ta ett nytt beslut om anläggning osv. Dock 30 minuters resa till gymmet med bike:n. :S

3) Lugna mig till jag kan köra löpning igen och sedan sakta men säkert komma igång med den. Eventuellt gratisträna lite på SAABs gratisgym för anställda med familj, om jag kan få tag på deras öppettider och kan låna familjens bil dit.

4) Köpa kort på Puls som är fräscht och ligger klart närmast, 20 minuter att gå, dock dyrast och alltid smockfullt.

Just nu känns faktiskt 2:an som enda alternativet. Fasen va svårt det ska vara. Nu måste jag göra mig iordning för natten. Hörs imorgon. Ciao!

I helgen tar vi farväl älskade vän:

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback