Träningsvärk!

2010-06-13 @ 10:35:42

Hej på er,

jäklar sicken träningsvärk jag har, helt sjuk! Kunde knappt sova inatt eftersom jag sover på sidan och delta gjorde ont som satan. Men nu vankas chokladprotein-mannagrynsgröt (mmmm!!) och sedan ska vi iväg till gymmet igen för ben, triceps och mage. :)

På tal om träningen tänkte jag att jag skulle ge ett tips. När jag var hos Daniel klagade jag på att jag hade ont på vänster sidan, vänster axel och vänster fot) medan han sa att det faktiskt var värre på höger. Värre spänningar och mer pronation. Vi kom fram till att det kan bero på att jag faktiskt är mycket starkare i höger än i vänster. Jag har liksom inte tänkt så mycket på det.

Jag har ju samma vikter på hantlarna i händerna, dock vet jag att när jag tar i med skivstång så har jag en förmåga att lyfta/dra mer med höger - det märks de få gångerna jag kör med hantlar! Även om jag har samma vikt i båda händer så orkar jag kanske 6-7-8 rep med vänster fast 10 går lätt med höger. Inget konstigt med det tänkte jag, i och med att jag har samma vikter måste jag ju bli lika stark?! Fast det blir jag ju inte när jag pumpar ut båda musklerna dvs höger också med dubbelt så många rep. Vänster kommer liksom aldrig ikapp.

Lösningen ligger i den lilla men magiska ändringen att börja köra vänster för sig själv, och så många rep du orkar med vänster, så många kör du med höger. På det sätter kommer utvecklingen i höger stagnera lite men du kan sakta men säkert komma ikapp och bygga en balanserad kropp. Smart va? Ibland fastnar man bara i sina möster och då är det tur att någon utifrån kommer och knackar en på skallen. :D

Nu är det snart frulle, hörs senare. Ciao!



Hantlar kicks ass!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback