Sjukling?

2010-03-15 @ 23:15:42

Hej på er,

skulle varit på jobbet nu. Blev inte så. Sitter hemma i soffan och tittar på Before Sunset. Vacker film. 2:an, efter before Sunrise.

Har varit förkyld så länge nu, men jobbat trots allt. Vissa kvällar har jag haft lite smärtor i bröstet och det har gjort herrn helt crazy, så ikväll tvingade han mig att ringa sjukvårdsupplysningen och de sa att det eventuellt kan vara något lugninflammations-aktigt och att jag måste gå till vårdcentralen imorgon. :/ Det är säkert ingenting speciellt och jag var på väg att gå till jobbet ändå, men det fick jag inte. FICK inte. Shit. Sicken fight. Viljornas kamp. Kändes väl kanske dumt att gambla med livet som insats så han fick ta min jobbtid istället. Så nu sitter jag här hemma framför tv:n med en kopp chai-thé och datorn i knät. Låter kanske skönt, men jag gillar inte att vara sjuk, eller tanken på att kanske vara det, så jag känner mig ganska plågad faktiskt...

Känns rätt skönt ändå. Att någon bryr sig så. Att någon jobbar mitt skift hela natten för att jag ska vara hemma. Att någon jobbar hela natten och sedan följer mig till vårdcentralen tidigt på morgonen för att hålla mig i handen bland alla läskiga vita rockar. Att någon går upp med mig på och lagar frukost varje morgon. Följer mig till jobbet. Möter mig efter jobbet. Spelar gitarren till min "skönsång". Ger mig frukttallrikar och törnrosauppvaknanden med Mamma Mia i dvdn, när jag somnat i soffan efter en lång dag på jobbet. Trots att han hatar Mamma Mia.

Tack. Du kommer antagligen inte läsa det här om jag inte ber dig och då försvinner ju halva värdet, men ändå. Tack.

 

Kommentarer

Postat av: Sofie

va sött du skriver om honom då ! Det är tillochmed så att jag blir lite rörd :P Hoppas det går bra för dig imorgon älskling. Hör av dig när du har varit där så att jag får veta att du lever och att allt är bra :) puss <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback