Uppdatering 1/3

2010-03-01 @ 15:49:06

Hej på er,

är själv i lägenheten för första gången på ett bra tag. Känns väl lite skönt men mest ganska ensamt. Har haft bäddsoffan ute hela helgen och två grabbar här 24/7. Den ena lämna toalocket uppe och den andra lämnar blöta handdukar på golvet men ändå, det var det länge sedan jag skrattat så mycket. Karlar(?!), ni är hopplösa men vi kan inte leva utan er och tur är väl det! De har i alla fall turats om med att diska, mina pojkar. :)

Har alltså haft min lediga helg i helgen. Den började lite tidigare än förväntat då jag gick hem tidigare från jobbet i fredags. Hade blivit alldeles för många timmar den senaste veckan och jag mådde verkligen inge bra. Trots 8 timmar sömn och riktig mat innan jobbet så skakade jag och kände totalt uttömd på energi. Tror säkert att det beror på den ökade dosen av träning också det senaste. Tog hårdare på kroppen än jag trodde, eller ville erkänna kanske? Så i helgen har det inte blivit någon träning alls. Bara mys, födelsedagskalas och en sväng runt hörnet till nöjes för att lyssna på Neverstore som var där och spelade. Riktigt bra musik! Så det är klart att det känns bättre idag. Skulle dock varit ledig idag med, fast jag fick komma in och stänga. Sofie kände sig inte riktigt kry. Ryggen som spökade vad jag förstod. :/ Krya på dig gumman. Känns lite halvjobbigt att låta hemma-SPA-grejerna införskaffade under dagen stå kvar i badrummet (som så många gånger förr) för att istället svida om och ta ansvar. Tända stearinljus och lugn musik mot krav, ansvar och en lång balansgång av på-tå-tassande.

Jag vet att jag fått kommentarer om att jag inte ska skriva vad jag känner om mitt jobb på min blogg eftersom det är många från jobbet som läser men just nu känner jag faktiskt att jag behöver berätta. Och passar det sig inte att veta sanningen så får ni väl blunda. 

Så nu börjar stängningsveckan. Perfekt träningsmässigt! Mycket mindre folk på gymmet under förmiddagarna. Alla maskiner för mig själv. :) Som det ser ut just nu är det 5 gympass per vecka och en promenad. Två mage, biceps och axlar, två triceps och rygg plus ett benpass. Snart kommer nya laddningen från Gymgrossisten också. Sommarformen kanske tittar fram tidigare än väntat? :) Hade nästan börjat ge upp hoppet för ett par veckor sedan, efter en riktigt lång platå, men nu verkar det börja hände grejer igen. Styrkan ökar markant och sagta men säkert börjar musklerna växa som stora och fina. :) Det blir grejer det!

På tal om andra positiva saker så har jag just skickat in en ledighetsansökan för de två arbetsdagarna som jag hade vecka 12, då ska jag på sista-minuten. Det blev bestämt under förmiddagen. Jag vet inte vart eller hur mycket det kommer kosta men det är välförtjänt och kommer bli underbart i vilket fall, tror jag.

Kanske kommer lite nya form-bilder snart? Ska se vad jag kan hitta på. Har faktiskt några bilder som sällskapet lyckades knäppa på gymmet för några veckor sedan, i bicepsmaskinen. Inget mästerverk än så länge men lite muskler tittar fram. :)



Nu är det dags för mig att krypa i säng och sova någon timma innan det blir matlagning och sedan jobb. Natti, natti och ta hand om er i snöovädret. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback