Fredag - helg, helg, helg!

2010-05-21 @ 08:20:40

Hej på er,

Idag är det fredag och snart helg, helg, helg. Jag fick helg lite tidigare än förväntat fakiskt eftersom killen som jag är assistent åt kände sig krasslig idag.

Igår var alltså första dagen på nya jobbet och även om jag kände mig lite lätt förvirrad och malplacerad bland alla andra elevassistenter och personliga assistenter så kom man snabbt in i det och fann charmen i att arbeta med människor. Igår var ju bara en kort dag men det var perfekt, allt som behövdes för att se nya miljöer och hälsa på alla samtidigt som man fick komma hem i tid och smälta alla intryck. Det fanns flera situationer under dagen som gick rakt in i hjärtat på mig och det kändes som att när jag bara vant mig och lärt känna alla så kommer det här bli toppen. Känns skönt att kunna använda sina människo-skills istället för att stressa och typ "producera så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt". Ett lugnt tempo, känna av stämmningen, mycket kommunikation. Läsa av folk, se hur olika utgångspunkter och tillvägagångssätt gav olika respons. Det kändes helt enkelt riktigt bra. Jag har dessutom fått riktigt bra kontakt med hans familj och känner verkligen att de stöttar mig till 100% och hjälper mig med allt jag kan tänkas behöva hjälp med.

Så det blev alltså inget jobb idag men eftersom jag fick reda på de imorse så får man tydligen betalt ändå. Sicken grej eller hur? Får man reda på att "brukaren" är sjuk samma morgon så får man lönen ändå. Rätt bra ändå? :) Det känns verkligen som att de tycker att man är viktig liksom. Att det är viktigt att man trivs.

Fin bok som handlar om att jobba som assistent.


I övrigt så har det varit lite dåligt med träning igår och kommer antagligen vara samma sak idag. Kände av halsen lite när jag vaknade imorse, var ju på en grundskola typ hela dagen igår för första gången på länge (smittohärd) så det kanske inte är så konstigt. Så idag blir det vila. Jag ska tillbringa dagen med att se fram emot klockan 18, då älsklingen kommer. Då är det ju nästan 48 timmar sedan vi sågs sist. Var ett tag sedan vi var ifrån varandra sist. Kommer bli mer sådant framöver antagligen... :( Men det blir bättre sedan..

På tal om det så var jag och kollade på det som antagligen blir vår nya lägenhet igår. Inte så stor men med badkar och balkong. Badrummet var så gammalt att det var mysigt. Inte gammalt som i slitet eller fult utan badkaret var stort och grönt. Väggarna var vita och grönt kakel som matchade badkaret satt över handfatet. Riktigt charmigt. Luckorna i köket var väl ingen höjdare men det är ju sådant som man kanske kan göra någonting åt. Hallen skulle vi i så fall få omtapetserad och parketten i hallen och vardagsrummet slipad. Den blå, blå, blåa tapeten i sovrummet får jag väl leva med men det finns i alla fall ett sovrum, med en dörr, som går att stänga, så jag är ganska nöjd ändå. Och läget var super. Nära till friskisgymmet, nära till tågstationen, nära till mataffären. Tror det kan bli super det där. Först ska jag bara överleva ett par månader hemma hos mamma. :P

Nu är det dax att hitta på något annat vettigt, ha en bra fredag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback