Helt färdig!

2010-05-01 @ 12:27:57

Hej på er,

det var länge sedan nu. Det går snabbt i svängarna. Jobbar stängningsvecka så dagarna går fort. I onsdags var jag och skrev in mig på arbetsförmedlingen. Har skaffat en jobbcoach och skickat in en ansökan om praktik utomlands. Ska på en intervju på ett jobb i göteborg på tisdag. Händer massor.

Helst känner jag att jag hade velat åka utomlands. Om jag inte får praktiken så funderar jag på att åka till Island på obestämd tid. Vi får se vad som händer...

Jobbar som sagt stängning hela veckan. Valborgsmässoafton var som beräknat helt galet. Man blev kallad för både det ena och det andra. Slängde ut mängder med person som satt och drack alkohol i restaurangen. Fick vatten kastat på mig och det var till och med en kille som började ta på i lobbyn för att hans kompisar skulle få komma in på toaletten. Tur att det min sista natthelg. Jag pallar inte mer svin. Pallar inte ta mer skit. Tre små tjejer i kassan, totalt överhörda. Två stackars förtvivlade killar i köket, HELT ÖVERKÖRDA. Usch! Det var klart att det mitt uppe i allt höll på att bli slagsmål också... När jag slängde ut de sista, klockan 3.30 (en halvtimma efter vi stängt) så fanns det inte ett bord, eller för den delen en stol, i hela matsalen som inte var full med skräp. Man fick leta efter golvet på golvet. Och det var stopp på toaletten igen.

Nu ligger jag i sängen, helt mörbultad, mosig och med världens huvudvärk. Hoppas att alla ligger hemmabakfulla ikväll och inte går ut på första maj. Dags för frukost..

Såhär känner jag mig idag:

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback