Morgonpromenadstankar

2010-05-18 @ 11:08:17

Hej på er,

Imorse var jag faktiskt ute på morgonpromenad. Ingen fettbrännande powerwalk direkt, utan mer en lugn lunkande stund i solskenet. Första maskinerna var redan i tvättmaskinen, himlen var klarblå och inte ett moln, så jag drog på mig joggingskorna och tog en tur. Det dröjde inte länge innan molnbanken drog inte över staden men då var jag ialla fall nöjd med att jag gått upp i tid och tillbringat så många minuter som möjligt i solskenet!

Väl ute promenerandes så blev det en hel del funderingar. Som ofta när man är ute och går får man tid över till att reflektera över saker och ting, och idag var ämnet så ytligt som pojkar. Pojkar, pojkar, pojkar. Vad annars rör sig i huvudet på en 20-årig tjej. :P

De mesta rörde sig egentligen kring vad jag egentligen är ute efter hos en kille. För snart ett år sedan gick jag ut ett längre förhållande och nu har jag och Dennis varit tillsammans i 5 månader. Det gick helt enkelt ganska snabbt. Så jag funderade över om jag helt enkelt är kass på att vara singel eller hittade jag rätt så fort? Var jag mer säker på vad jag letade efter och fann det så snabbt? Eller vågar jag inte stå på egna ben? Jag blir inspirerad över självständiga tjejer. De som inte känner att de behöver någon kille för att må bra. De som är hela i sig själva och inte söker stöd utan sällskap. Så egentligen borde jag ju inte ha några som helst problem med att vara själv...?

Så jag började fundera och vad söker jag efter hos en kille och kom väl ungefär fram till följande:

- Han ska vara vältränad och älska träning. Det är viktigt! Helst styrketräning och helst också kostintresserad.
- Han ska vara (enligt mig) attraktiv, såklart!
- Han ska vara "lite rotlös"/flexibel. Jag är ganska snabb i svängarna och han det är bra om han åtminstone kan släppa iväg mig själv då, om han inte vill hänga på. Inte en "jag är född här och här ska jag bo hela mitt liv tills jag dör".
- Han ska gilla att resa, både utomlands och fram och tillbaka mellan vänner och familj i landet (och Island såklart!).
- Han ska vara ambitös. Drömma, satsa, planera & genomföra. Gäller lika mycket städningen i hemmet som livsdrömmar.
- Han ska vara villig att dela med sig (av mig) och tro på sig själv och oss. Jag sitter sällan still och håller någon i handen på festerna utan står hellre i centrum. Där måste han få låta mig stå, i alla fall en stund. :) Han måste förstå att jag är tillsammans med honom för att det är honom jag vill ha, och står jag och pratar med någon annan kille så är det för att jag pratar med alla, alltid. Försökt få mig hålla tyst om ni kan!!!!!!!! :D
- Han ska ha massa tålamod och vara riktigt, riktigt omtänksam. Jag kan vara ganska krävande ibland, alla har vi våra stunder.
- Han ska ha lite åsikter, men inte får många! :P Jag har åsikter om det mesta och tycker om att diskutera. Det är klart att vi inte ska tjasfa om allt men jag klarar heller inte en som konstant "vi gör som du vill". Då flippar jag ut!!

Jag kom tillslut fram till att jag har en hel massa krav och att älsklingen uppfyller i stort sett allt till punkt och pricka. Sicken tur jag haft!!! Du måste funnits rakt under näsan på mig!!! Du är inte vem som helst, du är drömmen!


Hur ser era drömkillar ut? Fundera! Du har faktiskt rätt att sätta krav! Du är bara värd det bästa!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback