Oslo!

2010-05-29 @ 11:19:54

Hej på er,

Denna gråmulna morgon bloggar jag från Oslo. Jag passade på att hälsa på Fanny när jag ändå hade en extra dag ledigt och det faktiskt är eurovision i stan. Super mysigt! Igår, när jag kommit av bussen, gick vi till ett jätte mysigt café/bar och tog varsitt glad rosévin. Smaskens! Sedan fixade vi lite tunnelbanekort och sedan åkte vi hem och käkade kvällsmat medan vi såg på Save the last dance 2. Inte lika bra som ettan men den dög. :)

Löpturen igår gick hyfsat. Första 2,5 km gick snabbt och lätt som attans. Sen blev det tungt!! Tills jag hade 1 km kvar, då blev det helt plötsligt lätt igen. Gör skumt! Men, men. Total tid på 36 minuter. Det finns lite att jobba på helt enkelt. Tänkte att jag någon dag skulle låna föräldrarnas bil och åka till ett eljusspår på andra sidan stan som inte är lika backigt och se vad all denna backträningen gett mig på plan mark? :)

Idag står inte så mycket på schemat. Vi har sovit ut, tagit det lugnt och legat i sängen och pratat ett tag. Sedan har vi käkat lite frukost och nu ska jag lägga mig och se på Kalle och chokladfabriken medan Fanny städar. Jag har faktiskt inte sett den. Känns lite som ett brott mot Johnny Depp-koden så det är lika bra att "göra rätt för sig". Lite senare, efter lunch, så tänkte vi åka ut till ett jätte stort shoppingcenter i närheten och titta lite i affärer och kanske fika lite. Känner att det blir mycket syndade nu, en bit kladdkaka i torsdags och dagen idag känns som att det kommer bli en del.. Lyckades dock hålla mig från chokladen igår, trots att det var svårt, men vindruvor är faktiskt riktigt gott. Undra varför jag slutade äta det som godis? :)

Det som faktiskt var så sensationellt med fika i torsdags var att jag faktiskt lämnade en bit kvar. Den var inte stor, men dock fortfarande kvar. Jag kände mig mätt och belåten så jag lämnade den. Det har jag aldrig klarat förut! Jag har aldrig känt efter. Står det någonting gott inom räckhåll så ska man äta upp de innan någon annan får chansen, som att man aldrig visste när man kunde få någonting gott igen. De senaste dagarna har jag faktiskt kommit fram till att jag inte behöver äta någonting om jag är mätt, trots att det är så himla gott, för jag kan köpa det igen någon annan gång när jag faktiskt vill ha det och har plats för det i magsäcken. Det kommer inte vara sista gången i mitt liv som jag äter godsaker. Jag har faktiskt tillgång till pengar och en mataffär om det skulle krisa. :P Jag har verkligen, sen jag bytte jobb, börjat känna efter. Är jag hungrig eller bara sugen? Är jag mätt? Det är inte så svårt som man kan tro. Man måste bara ge sig själv tid att känna efter genom att hålla nere tempot i livet lite. :)

På tal om kost och att synda så känner jag egentligen kanske inte att jag behöver äta så himla nyttigt men sockersuget har precis börjat släppa och min hy är verkligen ingen höjdare just nu. Allt som möjligvis kan göra det värre går FETbort. Choklad, ost, chips, pommes... Bara lite lätt mineralpuder i ansiktet och lite maskara. Det är väl i alla fall en bra sak med Blondinb, hon har uppmärksammat hur dåligt man kan må av att ha dålig hy, även om hennes inte var så katastrofal. Det är inte min heller men när man ser sig själv i spegeln så är det det enda man ser. De stora, röda, ömma "bergen" i ansiktet, så passande en eller två på varje kind, en på hakan och såklart minst en i pannan. USCH!

Det här är bra mat: Havregrynsgröt med linfrön och banan.


 
Nä, dax att krypa ner under täcket igen. Ha en underbar lördag hörrni! Glöm inte morsdag imorgon! Ciao!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback