Pump it baby!

2010-05-14 @ 15:22:07

Japp, bodypump idag! Älskar verkligen att köra fredagslunchen! En sådan bra start på helgen!

Morgonen startade med proteinmannagröt. Ända sättet att få ner night-pro, det eller proteinfluff. Går verkligen inte att dricka som det är. Måste skaffa nytt kaseinprotein som faktiskt går att dricka! :) Så skönt att ha kommit igång igen med träningen. Att vara förkyld så länge tär på både psyke och kropp, men inge mer! C-vitamin varje dag (just in case) och tvätta, tvätta händerna!

Passet gick bra. Fick riktigt bra kontakt med triceps och pumpade ut ordentligt. Fegade lite på bröst, men jag hade 4 kgs hantlar istället för 3 så även om jag vilade ibland vill jag lova att det kändes! Biceps och axlar å andra sidan, hade inte återhämtat sig sedan gympasset igår och fick en "free ride" idag. Fick ta riktigt låga vikter och försöka koncentrera mig på teknik istället. Fanns ingen pump att hämta där inte, men det måste ju betyda att gårdagen gav något! :) Fläskade på lite extra på ryggen idag och det gick faktiskt över förväntan! :) Var jobbigare i händer och underarmar än i rygg faktiskt. Jag längtar tills nästa ryggpass i gymmet, vilket antagligen bli på måndag.

Dagens pass:
Effekt: Maximal performance improving.
Intensitet: 18:20 i zon 1, 15:04 i zon 2 och 22:30 i zon 3.
Kalorier: 583 kcal varav 25 % fett.
Puls: 158 i medel och topp på 188 (90%).
Tid: 55 minuter och 54 sek.

Imorgon blir det vilodag. En dagstur ner till Götet och ett spännande möte inbokat. Vad som helst kan hända! :) Söndag är sista dagen på McD. Det känns såklart tråkigt att lämna alla arbetskamrater bakom sig men det är dags att se sig om efter nya utmaningar. Kommer kännas skönt att inte ha alla den där maten runt omkring sig. Det är ju så man blir galen. Mycket kan jag stå emot men hot wings, ack dessa underbara hot wings! :S

Inte från jobbet men ändå, blir man inte sugen?! :D


Haja, det hjälper inte direkt min sommarform så att slippa dregla ska bli ganska skönt! :)

Mål-Målet:


Vet inte riktigt själv just nu hur seriös jag är, men när jag ser henne så är jag nog beredd att "go" lebb. :P Dammit girl, en kropp att dö för. (Mamma oroa dig inte, Dennis är nästan lika fin! :D)

Nä, nu är det  dags att diska lite shakers och ta sig iväg till Hans mormor, dags att fylla på proteinförrådet.

See you! /D

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback