Wednesday

2010-05-26 @ 18:08:59

Hej på er,

ligger i sängen och "laddar" inför stafettmarathon.

Det har varit en tung dag. Lite tyngre på jobbet (beror väl på vad man jämför med men inte som solskensdagen igår), magen har bråkat. Missade precis tåget när jag skulle hem så jag fick vänta en timma. :S

Saknar älsklingen extra mycket dagar som dessa. Han är verkligen en solstråle och kan alltid se glaset halvfullt. Jag tror han lever lite efter citatet "En positiv attityd kanske inte löser alla dina problem, men den kommer irritera tillräckligt många människor för att göra det mödan värt." (Herm Albright) :P

Magen har som sagt krånglat. Har någon light variant av IBS som kommer och går och när den gör sig påmind är ett rent helvette. Förutom det så ger spiralen mig fortfarande mensvärk från och till. Bara i korta omgångar men en mindre bra dag, kan det vara nog för att ta knäcken på någon. Idag hade den dessutom tryckt på chokladknappen i huvudet (som herrn hemma så fint kallade den) och jag kunde knappt tänka på något annat än marabou eller möjligvis magnum mandel. Suck!

Men sushi fick det bli och sedan lite korv och makaroner och nu som sakt så ligger jag och försöker kompromissa nog med magen för att kunna ge 110% på mina 2,3 km i loppet. De började för några minuter sedan men eftersom jag springer 9:e sträckan och pappa sista så är det inte direkt bråttom än så länge.

Hoppas kunna ge er en kort notis ikväll om hur det gick. Sit tight!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback