Ny vecka i mitt nya liv.

2009-08-30 @ 23:25:33

Hej på er,

nu är jag hemma igen och det känns både jätte skönt och jätte tråkigt. Jag hann tyvärr inte träffa syster som jag hoppats, men dock Erik en stund som kom hem till mamma och åt med oss, samt skjutsade mig till tåget. Han är världens bästa kille och just nu så saknar jag honom så hjärtat går sönder. Det är alltid jobbigast i början.

Men imorgon är det måndag och ännu en nystart. Fast imorgon är det en alldeles speciell måndag, imorgon går starten för nya jobbet och nya tag med träningen igen. Jag som varit på ett underbart SPA under helgen och skulle vara så utvilad och fräsch idag, är faktiskt ganska seg och lite sjuk. Tyvärr är en helg inte tillräckligt för att varva ner ordentligt. Du kanske kommer ner i varv, men hinner inte bli utvilad och därav segheten. Dessutom har jag bastat och slappnat av och låtit undantryckta förkylningar komma upp till ytan. Halsen känns som ett enda stort rivjärn och ögonen är röda och trötta.

Trots halsen så tänkte jag i alla fall komma igång med promenaderna igen. Det blev inte mycket av den varan förra veckan så jag tänkte köra dubbelt upp denna, dvs 6*30 minuters rask promenad. Sen hur det blir med gymmandet det får vi se lite i veckan. Det beror på hur förkylningen artar sig. Kass att man ska bli sjuk såhär, när man är så taggad på Beach 2010 och har en del kalorier från helgen att försöka förbränna bort. Men, men...

Spat var som sagt underbart. Det var lite och mysigt med tillgång till simbassäng, torrbastu, ångbastu, bubbelpool, relaxavdelning, kallkar och mycket annat smått och gått. Vi gjorde två behandlingar, en kroppsskrubb och en ansiktsbehandling. Båda två var underbara! Maten var utsökt och sängarna var mycket bekväma, vad mer kan man önska sig? Möjligtvis ett lite större och modernare gym, men annars var vi mycket nöjda. :) Priserna var dessutom överkomliga. Ett stort plus i Spa-branschen. Mer info hittar ni här: www.sjogarden.se

Nu är det dags för mig att krypa i säng. Imorgon är "sista" dagen på gamla jobbet (jag står kvar som extraarbetare) och hoppas med halstabletternas hjälp och ett par timmar sömn känna mig hyfsat fräsch. :) Natti, natti. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback