Fitness-kvällsmat!

2010-07-29 @ 20:38:22

Hej på er,

jag kände mig mer älskvärd än vanligt såhär en torsdagskväll och ställde mig och gjorde varsin proteinpannkaka till mig och min grabb. Eftersom jag aldrig gjort någon förut så googlade jag lite recept innan jag bestämde mig för att köra en egen variant. Jag gjorde två olika, en med kaseinprotein (vanilj/päron) och en vassleprotein (choklad).

Receptet blev typ:

1 ägg + 3 äggvitor
1 dl rågflingor
1 dl proteinpulver
1 dl lättmjölk


Vispa och stek. Hur lätt som helst! Åts med hallonkesella och yummi säger jag bara! Den med kaseinprotein blev bättre, mycket fluffigare och mer som amerikanska pannkakor (även kallade krumellurer på svenska). De kan till och med bli ännu bättre om man vispar med elvisp tror jag. Slutsats: Detta kommer jag lätt göra igen! MUMS!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback