Himmel och helvette

2008-11-16 @ 17:42:33

Nu har han åkt. Han gick ut i från dörren för 5 minuter sen. Jag stog vid balkongdörren och vinkade av honom när han svängde mot stan och försvann. Vi är det bara jag och te:t, musiken och datorn. På torsdag får jag åka hem till honom igen. Helgen har varit underbar. Fått myst och pratat massor. Planerat lite framöver och talat ekonomi (vilken förövrigt suger just nu). Såhär ser schemat ut just nu:

v. 47 - Hemtenta och åka hem
v. 48 - Intro ny delkurs, plugga och stanna i Ks. (Åka med mamma hem?)
v. 49 - Massa FL och Emma(LNKP) på helgen, förhoppningsvis MED E. Sova hos Marcus kanske? Hälsa på syster kanske?
v. 50 - Födelsedag, 3 FL och åka hem på helgen
v. 51 - Semenarie och åka hem 18:e. E fyller 19:e. (stanna hemma resten av julen)

Mycket åkande inom det närmaste, därför skiter sig budgeten men, men.. Vad gör man inte i december månad? Imorron får vi hemtentan. Den kan gå ungefär hur som helst. Sex frågor och två sidor per fråga cirka. Jag och Alex tänkte samarbeta lite, det kommer ju alla andra göra också. Liksom tipsa om var informationen finns och så. Inte skriva likadant men hjälpa varandra, vi är ju typ lika duktiga så det är ju inte som att vi fuskar :P Måste lämna tillbaka böckerna på torsdag så det blir fyra intensiva dagar innan jag åker hem. Efter torsdagen är det meningen att jag bara ska läsa igenom och finslipa lite innan inlämningen på tisdag nästa vecka.
Tanken är väl att jag kanske ska börja träna lite igen i veckan, om jag har tid. Kanske börja morgongymma så att jag kommer upp ordentligt? På onsdagmorgon, vid 07.30 blir det Pump iaf. Imorgon kanske jag drar mig till gymmet vid nio-tiden. Måste börja vända tillbaka klockan. E går upp tidigt och lägger sig tidigt, jag går upp sent och lägger mig sent = vilket gör att när vi träffas sover vi dygnet runt, mysigt va?! Sådär.. Det är la gosigt att få sova med någon man älskar bredvid sig men tiden försvinner och blir ingen kvalitetstid direkt.
Ska snart klippa mig igen. Ska bli SUPER skönt. Problemet med kort hår är att man måste klippa sig JÄMT för att det ska hålla en bra frisyr, mitt hår ser ut som f*n för tillfället, men det blir nog en lugg nästa gång, vad sägs om det?

Nu när julgrejerna komme rut i affärerna, kliar det massor i köp-fingrarna men icke. Finns inga pengar till sånt inte. Det enda jag ska köpa är några julklappar till kanske, och kläder att ha på mig på julafton. Denna dag som antagligen kommer att bli ett enda KAOS. Jag och E tänker vara tillsammans hela dagen vilket innebar tre familjer att träffa men vi tror att vi har löst det. Min far på dagen (Kerstins julbord är mums), min mor på kvällen och hela hans släkt på juldagen. Hoppas alla tycker att det är en helt okej lösning, skulle gärna klona mig själv men det är tyvärr inte så lätt. Måste dock prata med pappa om hur H & H gör i år, och hur syster gör.. Men, men.. Det får bara lösa sig :) Snälla, inget bråk om julen, då ska vi ju alla vara glada och vi gör vårat bästa för att göra alla glada, ok?

Haja, antar att jag skall återgå till min underbara bok och plugga lite ikväll. Har ju inte gjort det på hela helgen när Underbaraste varit här. Höres imorron :)

Ciao

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback