- Vad är lycka? - Älskling, lycka är du!

2008-10-06 @ 10:14:39

Helgen var trevlig. :) Fick träffat EmPem och mor med familj. Hade FULLT upp. Var tvungen att hjälpa stackars mamma lite, nu när hon har ryggskott. Höll på att hamna i bråk igen men det löste sig - skönt! Fick mysa lite med Emmas lilla Eric, super söt! Född 31 Augusti :) Mamma bjöd på våfflor och jag fick mysa med E på Creme, mums älskling. Han fick dricka med arbetskamrater och jag mumsade godis och Em och bebis. Klippte mig. Blev sådär nöjd. Hon klippte luggen SÅÅÅ kort på ena sidan.. fast jag ville ha den lång. Men, men.. den växer ut.

Abba is the best! Lyssnar på Mamma mia soundtrack, så kul! :) Ska plugga lite mer politik snart. Ska överaska min syster med att berätta att Sverige inte är så lagom som vi själva tror. Många forskare studerar svenskar för att vi är så extrema. Svenskar är ett av de folk som har mest tilltro till sina institutioner och till sina medmänniskor. Vi är ett av de minst konservativa länderna i världen, och definieras som mycket oängsliga. Vi har också minst "skillnad mellan folkfolk och herrefolk". Vi ställer politikerna inför svar, vi driver med kungen och tycker att alla människor är lika. Vi är ett av de mest feminina länderna i världen. Vi är konsensusorienterade istället för konfliktsökande. Vi tar hand om de svaga istället för att hylla de starka och allt detta tillsammans bildar ett extremet samhälle av tilltro och "omtänksamhet", eller 9 miljoner naiva människor, pick your choice. Halvfullt? Jag blev själv förvånad men om du kollar upp forskningen om Hofstedes kulturdimensioner så tror jag att ni blir förvånade :) Det blev jag...

Vid 12 ska jag träna och kl 16 ska jag på jobb introduktion så jag måste plugga nu...

See you :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback