Late summary of mine

2008-10-12 @ 23:27:32

Ännu en helg har gått och snart är det måndag igen. Det är bara frågan om minuter kvar egentligen. Sitter i sängen och kan inte sova. E har åkt hem och jag har gråtit som vanligt. Han är som min andra halva och jag känner mig tom inombords när han inte finns nära. Jag känner mig osäker utan honom, men tillsammans klarar vi allt. Och vi ska klara det här. Fast jag blir så avundsjuk på Josse och Filip som flyttade ihop i en sådan fin lägenhet och du och jag flyttade isär, baby. Det gör ont. Men jag älskar dig, och vi kommer bo ihop massa år - om vi bara väntar liiiite till.

Sprang iväg till Sats när jag hade gråtit klart. Behövde få ut lite frustration. Maddes dansaerobics var super skön. Jag trodde aldrig att det skulle gå så bra första gången eller att det skulle vara såå kul. Hon visade ett steg som tjejerna runt omkring mig gjorde alldeles för snabbt så vi bara hamnade i otakt (jag stog längst ner i hörnet och såg inte så mycket utan fick titta på de andra) och efter det, när jag testade hemma, gick det super bra. Ser fram emot nästa gång det är din tur Madde :)

Efter passet gymmade jag en halvtimma. Ökade på vikterna rätt rejält. Jag vet att jag är svag, så det kanske inte låter som så mycket för dig, men jag jobbar på det. Lade till nästa 10 kg på alla maskiner och det kändes bra. Innan har jag kört lätt och många repetitioner men jag vill gärna börja se lite resultat och då är det bara att ta i. Men hallå, det var inte så att jag tävlade med de andra biffarna därinne. Men 25 kg på tricpes är inte helt fel för att vara jag, som har de tanigaste armarna i världen.

Schemat för resten av veckan ser preliminärt ut såhär: Mån - Satsstep, Tis - Bodyjam, Ons - Satsbox, Tors - Bodypump, Fredag - Bodybalance, Lör - ledig, Sön - Dansaerobics. Okej, nu låter det som att jag är värsta träningsnarkomanen men lugn, jag kommer ALDRIG hålla detta schemat. Någon dag fastnar jag hemma hos Alex och dricker thé, en annan kommer jag väl ha träningsvärk och då brukar jag hoppa över det. Antagligen efter boxen eller pumpen. Så nu är det planerat 6 ggr men det kommer antaligen inte bli mer än 3, KANSKE 4... Sen vet jag inte om jag åker hem i helgen. Jag och Erik vill verkligen ses varje helg och varje dag som vi inte ses gör det ont. MASSA ONT. Och det där med att prata i telefon är inte riktigt våran grej. Vi pratar liksom inte så mycket. Vi vill se varandra när vi pratar med varandra, det är då det funkar bäst och så är det bara. Typ som inatt. Vi låg uppe till 3 och pratade. Hoppas att du tyckte att något av det jag sa verkade vettigt älskling. Det var roligt och skönt att höra din röst i alla fall. Fast grannarnas efterfest inte var så uppskattad... ;P

På torsdag börjar allvaret på jobbet. Jag ska få kassautbildning. Nej, McDonalds är inget drömjobb men ni behöver inte tycka synd om mig för att jag har fått det. Jag menar, jag har ändå VALT att söka det. Jag tycker det ska bli kul att få arbetskamrater, stå i kassa och träffa folk, få lite fart och fläkt och lite annat att göra än att hänga på Sats dagarna i ända. Jag menar, det ligger inte långt hemifrån. Är en hyfsad lön och jag ska vara glad att ens ha fått ett jobb. Det var många som sökte och som student växer det inte extra jobb på träd, inte sådana jobb som vill ha en 18-årig nyinflyttade reklamutdelare liksom. Så jag är glad, för jag får träffa folk och lite extra pengar! Jag och E kan ha mer kul! Jag kan kanske åka hem oftare för som det ser ut nu måste vi sluta att träffas varje helg - det går inte ihop ekonomiskt. En lärling och en student, två lägenheter. Ja ni kan bara tänka er hur pressad vår ekonomi är.

Igår såg jag och E på fotboll med Filip och Josse och sen spelade vi sällskapsspel. Det var jätte trevligt! Roligt att hitta på någonting med ett annat par som faktiskt kan prata med alla samtidigt. Och Idag var jag Och E på höstpromenad i solskenet, det var underbart. Ända till vi gick till bilen. Men vi ses snart igen honey!! I love you.

Jag läste ut en ganska rolig bok alldeles nyss. Au Pari hette den. Lite små töntig egentligen om tre tjejer och deras problem med kläder, fester, smink och killar. Det är ju inte direkt som de andra böckerna jag läser just nu, typ :Comparative government and politics eller vad den nu heter... Men ombyte förnöjer. Och som E vet, har jag inte kunnat lägga i från mig den lilla "novellen". Ja, jag är en ung flicka och en obotlig romantiker och älskar allt sånt som har med ungdomar och kärlek. Det får mig att tänka på E och hur lycklig jag är som har honom. 

Kollade på "Hål i väggen" förut. Varför säger alla att det är så roligt? Det var väl inget speciellt med det. Okej, jag fnissade några gånger men hur många väggar klarade dom egentligen? 2 st på hela programmet, de kunde ju lika gärna kastat sig i vattnet med en gång?! Nä, tackar vet jag Parlamentet som kom efteråt, det var roligt! :) Nu har jag skrivit hur mycket som helst så nu får det vara bra och jag ska försöka sova igen. 

Go natt 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback