Inget kan stoppa mig idag!

2009-04-20 @ 15:33:51

Nej, jag går fram som en ångvält och får så mycket gjort. Imorgon klockan 9.00 ska jag sitta hos Sofie (?) på salong Idun och få håret toppat och format lite. På onsdag kl 10 ska jag vara på Synsam för synundersökning och utvärdering inför skaffandet av linser. 45 minuter får man vara där och man får en lektion i hur ögat ser ut och hur man sätter in/plockar ut linserna. Känns som att det kan behövas!! Sen kl 12.30 ska jag på ansiktsbehandling. Super säger jag!! Vilken vecka det blev! Dessutom har jag precis kommit hem från gymmet där rygg och armar fick genomgå följande: (Nu kan inte jag sådana där flashiga namn som alla övning har men jag förklarar så gått det går)

Rodd (för övre ryggmuskler) - 2 * 10 + 1 * 8 på 33, 39 och 45 kg
Triceps (multimaskin med "dubbelhandtag") - 3 * 10 på 20, 25 och 30 kg.
Hängade ryggträning (på en maskin liknande den här nedanför) - 3 * 15 med kroppsvikt.
Biceps (samma multimaskin som triceps fast handtaget flyttat) - 3 * 10 med 20 kg.
Sneda rygglyft på matta - 2 * 20 (10 åt vardera håll) med kroppsvikt
Hängande dips med vikthjälp - 2 * 10 + 1 * 8 (Eftersom det inte står hur många kilo du får hjälp med utan bara en skala mellan 1-10 så kan jag tyvärr inte svara på hur tungt det var men jag minskade med en vikt, alltså gjorde det tyngre, för varje set.)



Sen blev det 60 minuter på bandet där jag kom 7,3 km och förbrände knappt 500 kalorier. (Inte ens 100g Marabou, tänk på det ni?!) :P Snitthastigheten hamnade på drygt 7 vilket är en alldeles för dålig kilometer tid, så den får vi jobba på. :) Nu ska jag hoppa in i duschen och sen väntar lite plugg tror jag! :) Vi hörs senare ikväll!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback