Onsdagmorgon

2009-04-08 @ 10:15:19

Japp, nu är snart påsken här, eller hur? Imorgon är det skärtorsdagen. När man var liten var påsken förknippad med lov och halvvägs på terminen (om inte mer på grund av alla enskilda dagar man är ledig i maj/juni). Påsken handlade om ägg, godis och leka hela dagarna utomhus i bara tröja, ingen vinterjacka. Nu känns det lite annorlunda, eller hur?

Man blir lycklig för att solen skiner och vill hålla sina nära och kära i närheten när man för en gångs skull har lite tid över. Men det är just det där med tid över som stör mig lite.. Egentligen har man ingen "tid över" när man blir vuxen. Man måste prioritera. Det finns alltid saker att göra! Till och med jag, som är student, känner att jag borde plugga mer än jag gör nu när jag är hos Fanny. Men jag vill inte.. Kommer man alltid dras mellan allt som skall/borde göras? Är det det som är att bli vuxen? Att samvetet alltid hänger över en som ett mörkt moln trots att solen skiner ute. 

Nä, nu ska vi inte bli fördjupa en stackars onsdagsmorgon. Min stackars hjärna blir snart överhettad! Här kommer dagens lista:

 Humör: Bra.
Gjort: Vaknat.
Planer: Åka till Oxford och shoppa lite! :)
Ser på: Skärmen.
Lyssnar på: Fågelsång.
Läser: Det jag skriver.
Dricker: Inget.
Äter: Inget.
Bästa: Att det är 2 dagar kvar till jag åker hem(lite homesick) och att jag får shoppa idag!
Sämsta: Att det är 2 dagar kvar tills jag åker hem.
Väder: Sol mestadels.
Dagens favoritsak: Hmm, ingen aning än. Det blir nog något shoppat!
Vill ha: E här.
Dagens outfit: Diesel Jeans, vit tischa och dragkedje tröja från Soc.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback