Söndag!

2009-04-19 @ 14:00:30

Humör: På gång! :)
Gjort: Hälsa på Anna-Greta (Pappas frus mamma) och är nu hemma hos far och ska äta lite middag. :)
Planer: Åka hem till Ks ikväll.
Ser på: Skärmen.
Lyssnar på: Tv:n.
Läser: Det jag skriver.
Dricker: Inget.
Äter: Inget.
Bästa: Att få komma hem till alla mina grejer igen, man glömmer så mycket även om man packar med "allt"!
Sämsta: Att åka ifrån E & familj.. :( Och att det är tenta på torsdag.
Väder: Sol & moln.
Dagens favoritsak: Datorn tror jag.
Vill ha: Mer muskler!
Dagens outfit:  Jeans, linne, skjorta och E's tjocktröja.

Jag har pratat med Kerstin (fars fru) en del om mina sprutfobi. Jag har bestämt mig för att ta tag i det hela så att säga. Jag ska försöka gå till vårcentralen när jag kommer upp till Ks igen (Bara det är ju ett heldagsuppdrag i sig. Värmlands landsting suger...) och försöka få hjälp via staten så jag slipper betala typ 900,- per session, vilket jag inte alls har råd med. De säger ju att man kan söka hjälp om ångesten hindrar en att leva ett vanligt liv och det gör det väl inte än, men i Ks till exempel har de öppnat en vaccinations central eftersom TBE sprids kring Vänern och jag skulle verkligen vilja ha vaccin men jag vågar inte. Jag vågar heller inte gå till tandläkaren för att jag är rädd att jag har hål och måste ta bedövningsspruta. Min far har ju varit sjuk och det som hjälpte honom det var ju alla blodprov som de fick ta och testa på. Jag skulle ju flippa ut totalt! Jag kommer heller inte kunna resa någonstans eftersom jag inte vill ta vaccinationssprutor. Det är inte så jag vill leva. Det kommer sluta med att jag inte vågar gå utanför dörren för att jag är rädd för att bli sjuk och behöva bli stucken. :( Så nu ska vi se exakt hur svårt det är att få bra hjälp i det här landet! :) Lovar att hålla er uppdaterade. :) Nu ska jag fortsätta se på hockeyn, även om det går åt skogen. :P Hörs antagligen sent ikväll när jag är uppe i Ks igen. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback