Vilken dag...

2009-04-28 @ 20:37:09

Just nu kämpar jag mot deppigheten. Jag som älskar att shoppa, har lämat kassarna orörda i hallen. Jag vill inte ens titta i dem. Jag kan ju ändå inte använda de roliga sakerna jag köpt förrän om flera veckor. Jag ligger i soffan och kämpar mot sötsuget. Istället har jag tryckt i mig en blodgrape, en kiwi och en äggmacka.

Jag vill träna. Jag vill testa de nya skorna och köra igenom core-passet igen på yogamattan, men icke. Rumpen måste ju få vila tydligen. Inga mer promenader eller joggingrunda. Vissa kallar detta paradiset, jag för ett fängelse. Jag kan inte ens föreställa mig hur det måste kännas att vara rörelsehindrad. Att veta allt man egentligen kunde gjort. Man borde acceptera det man är, där man är men jag tycker sådant är svårt. Mitt liv är alltid ett liv på jakt, ett liv av strävan. Alltid på väg någonstans, aldrig nöjd. Men jag antar att jag ikväll får acceptera och nöja mig med att bara ligga på soffan och se på bra tv. Kanske till och med njuta av kvällen? Njutning för mig brukar annars vara trötta muskler, utmattad kropp. Vila när man verkligen behöver det. Det här känns mest som överflödig vila, lathet men jag antar att musklerna går sönder av en anledning, att de behöver vila. Så det är väl bara att köpa läget och fylla på busskortet imorgon trots att jag ställt in mig på en morgon med cykeltur till skolan. Det blir väl inte alltid som man vill/planerar antar jag.

Imorgon blir det skola på förmiddagen och lite plugg på eftermiddagen. Man för roa sig med det man kan.. :P

Men en sak har gjort mig glad idag. Jag har fixat biljetterna till Ma älsklingen. Åker bort till henne nästa torsdag och stannar till tisdagkvällen. Kommer bli en toppen helg, det känner jag på mig. På fredagen blir det dessutom utomhus-fest-mys-kväll. Visst låter det super? Det tycker i alla fall jag och kameran åker med! :)

Nu blir det mer tv antar jag och sen nana-time- Hörs imorgon!

Kommentarer

Postat av: Martina

Grattis!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback