Friday!

2009-08-21 @ 08:43:33

Hej kära vänner,

nu sitter jag hemma i Trollhättan och blickar ut över den grå himlen. Har med mig löparkläder för att ge mig ut på elljusspåret men jag kan inte påstå att jag känner mig taggad? :P Kanske kan ragga fram någon MP3 här i huset, som kan ändra på saken? :) Behöver ju faktiskt träna lite kondis också, om lilla magen ska bort! Jag kommer inte undan liksom... Även om styrketräningen är sååå mycket roligare just nu. Imorgon blir det mage och axlar, längtar redan!



Fram till klockan 15 är jag ensam i huset och får roa mig själv, men det är väl bäst att få löpning gjord så fort som möjligt. Så jag kan krypa ner i soffan och se på tv/film eller sova. :) Bara för att man är duktig och tränar betyder inte det att man inte kan vara lat! :P

Jag tänkte påbörja ett litet lexikon också, för oss som är nybörjare på gymmet. Det finns så många övningar med "konstiga" namn så jag tänkte förklara så att sådana rookies som jag själv förstår. :) Här kommer de första tre första orden:

Hack squat - benpress



Scottcurl - bicepsövning med armbågarna framme på kudde




Hammercurl - bicepsövning med hantlar, lyfts upp med handflator vända innåt.



Så, dags att ge sig ut. Rapport kommer efteråt. Tidtagning och grejer ska ju såklart fixas men håll i åtanke att det var länge sedan jag sprang plus att detta är en oerhört kupperad 5:a, det kommer helt enkelt ta sin lilla tid. :P

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback