HEMMA!

2009-08-16 @ 17:51:29

Hej på er,

detta har varit den värsta helgen i hela mitt liv!!! Fredagen var fin, allt gick lugnt och stillsamt till. En hel drös med myggor som tyckte våran tältplats var som värsta långbordet men okej då, solen sken större delen av tiden. Sen blev det lördag som började grått och fortsatte med regn, regn, regn. Piken på helgen blev när vi kom till en fors där vi såklart skulle upp motströms och kämpade dramatiskt i flera timmar (mot regn och strömmar) utan att i stort sett komma någonstans alls. Så efter ett öråd så fick vi vända och kämpa oss tillbaka. (Gick dock mycket lättare NER för forsen!?!) Sen fick vi hitta en tältplats och kasta upp tälten i fullt ösregn. Alla var blöta långt in på kroppen och frös som bare den i vinden. Mitt och Eriks tält var gjort för högsommar och typ 20 år gammalt så det läckte typ som ett såll, även med pressening. Så golvet i tälten blev blött, så även liggunderlag och sovsäckar under natten. Mysigt eller hur?! Eller inte?! Så kom sista dagen, söndagen och då skulle vi "bara" padla hem. Även om vi nu var på väg nedströms så var det sådan motvind att kajaker och kanoter kastades åt alla andra håll än frammåt, trots att man tog i för kung och fosterland. Min och Eriks kajaker var i alla fall bra mycket mer lätt manövrerade än de andras tunga kanot. Dom fick verkligen kämpa!!!



När jag tillslut såg kanotcentrat kunde jag inte blivit lyckligare. Alla var vi möra i kroppen, hade sovit som krattor och världens träningsvärk. Hela ryggen ömmar verkligen! Så även om det större delen av tiden var riktigt jobbigt så tycker jag faktiskt om att padla kajak, det är ett bekvämt och roligt sätt att träna och se naturen. Men kanske bara dagsutflytker från och med nu?

Nä, duschen väntar och jag har massda blöta kläder/skor att ta hand om. Ikväll ska vi bara dega framför tv:n!! Ha en mysig söndagkväll!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback